تخصیص ۴۵ میلیاردریال ازسوی ستاد دیه کشور برای آزادی ۴۸ مددجوی آذربایجان غربی
دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان ، علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور و مراد فتحی مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی

عصر روز سه شنبه ۳۱ مردادماه جلسه ستاد دیه آذربایجان غربی با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و شمس مدیر عامل ستاد دیه کشور و مدیرکل زندان های آذربایجان غربی با شرکت خیّرین در محل سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ، دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان در این جلسه بیان داشت: استان آذربایجان غربی یک استان پر ظرفیت و رنگین کمانی از ادیان و مذاهب است که همگی یک جمع ارزشمند را تشکیل داده اند و با نهایت برادری در کنار هم در امور مختلف خصوصاً کارهای خیر پیشرو و پیشقدم هستند و به تعمیق فرهنگ بخشش و ایثارگری در استان کمک می کنند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امروز یک نگاه و حساسیت خاصی به مقوله زندان، زندانی و خانواده زندانی بر اساس دیدگاه زندانبانی اسلامی در استان شکل گرفته است و همه یک نگاه متعهدانه و دلسوزانه به این موضوع دارند. وی افزود: با نگاه نوع دوستی و بزرگ منشی، مردم فهیم و با فرهنگ استان، در تمامی شهرها کمک کردند که امسال شاهد یکی از جشن های بی نظیر گلریزان در استان باشیم و شاهد رشد صعودی کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد بودیم که بسیار ارزشمند است.

رئیس هیات امناء ستاددیه استان استان به نقش قضات استان هم در کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد پرداخت و گفت: قضات استان هم با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی جامعه و معیشت محکومان مالی و جرایم غیر عمد با پذیرش اعسار آنها از این کار خیر باز نماندند و به این جریان کمک کردند. عتباتی در پایان اظهار داشت: همه این نوع دوستی ها نشان از ریشه دار بودن مردم استان است و انشاء ا... ما شرمنده این مردم نباشیم.

علی شمس مدیر عامل ستاد دیه کشور نیز در این جلسه با اظهار خوشحالی از حضور در این جمع خیر که به نمایندگی از مردم نیک سیرت استان هستند گفت: بر طبق مطالعاتی که از ۶۰۰ موسسه خیریه در دنیا صورت گرفته مشاهده می گردد که از زمان همه گیری کرونا تعداد افرادی که به موسسات خیریه مراجعه کرده اند افزایش و در مقابل آن کمک به این خیریه ها کاهش یافته است ولی این روند در کشور ما خصوصاً استان آذربایجان غربی معکوس بوده و این کمک ها سیر صعودی داشته که قابل تقدیر می باشد که نشان از بزرگواری مردم ایثارگر استان آذربایجان غربی و نیز مدیریت دستگاه قضایی استان که در راس آن دکتر عتباتی و اعتماد شکل گرفته مردم به مسئولین ستاد دیه می باشد.

شمس در پایان از کمک سرانه بیش از ۶۵ میلیون تومانی ستاد کشور که مبلغی بیش از ۴ میلیارد تومان می باشد به ۴۸ نفری که پرونده آنها در این جلسه بررسی می گردد خبر داد.

در ابتدای جلسه فتحی مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال مشارکت مردم استان در کمک به ستاد دیه به اوج خود رسیده و این نشانه همگرایی و هم افزایی است گزارشی از وضعیت کمک به ستاد دیه استان ارائه نمود و گفت: روند کمک به ستاددیه استان در طی سه سال اخیر رشد سعودی داشته است. وی افزود: میزان این کمک ها در سال ۱۴۰۰ که مبلغی نزدیک به ۲ میلیارد تومان بود در ۵ ماهه اول سال جاری به بیش از ۲۷ میلیارد تومان کمک نقدی و تعهداتی بالای ۳۰ میلیارد تومان رسیده است و از محل این کمک ها ۱۵۰ نفر زندانی مالی و جرایم غیرعمد آزاد گردیدند و امروز پرونده ۴۸ نفر که کار مقدماتی آزادی آنها انجام یافته و با تصمیم اعضای هیات امناء ستاد دیه مراحل آزادی آنها نهایی شده و به زودی آزاد می گردند همچنین قضات استان بالای ۱۱۰ میلیارد تومان احکام اعسار صادر کرده اند که به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد کمک می کند.

در ادامه این جلسه از ۵ خیّر به نمایندگی از خیرین استان توسط دکتر عتباتی و شمس تجلیل به عمل آمد و در پایان پرونده ۴۸ محکوم مالی و جرایم غیر عمد بررسی و تصمیماتی برای آزادی آنها اتخاذ گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha