اخلاص عمل و اراده پولادین یک مرد انقلابی
شهیدسید اسدالله لاجوردی

شهیدسید اسدالله لاجوردی در یکم شهریورماه سال ۱۳۷۷ در بازار تهران توسط گروهک تروریستی منافقین به فیض شهادت نائل آمد.

شهیدسید اسدالله لاجوردی در هفتم فروردین‌ماه سال ۱۳۱۴ در تهران دیده به جهان گشود، پدرش سید علی اکبر هیزم فروش بود؛ دوران کودکی شهیدلاجوردی در محیط گرم خانواده سپری می شد تا این که به سن مدرسه رسید و بایستی برای آموختن آماده می شد آموختن برای مبارزه ای طولانی و خستگی ناپذیر . وی در سال ۱۳۲۰ به همراه پدر بزرگوارش در یکی از مدارس تهران ثبت نام کرد.

پس از دو سال تحصیل، در مقطع دبیرستان ترک تحصیل کرد و به فراگیری علوم حوزوی پرداخت. شرح لمعه و اصول و منطق را در مسجد شاهچراغ نزد استاد شاهچراغی و فقه را نزد مرحوم سید مرتضی لنگرودی فرا گرفت.

اولین فعالیت سیاسی این شهید گرانقدر در ۱۴ سالگی شکل گرفت و در تظاهرات اعتراضی که به دعوت آیت‌الله کاشانی برگزار شده بود، شرکت کرد، شهید لاجوردی به دلیل فعالیت‌های زیرزمینی و همچنین خودداری از پاسخگویی راجع به اقدامات خرابکارانه خود به ۱۸ سال حبس جنایی محکوم شد. وی در زندان با اعضای سازمان مجاهدین خلق آشنا شد و به مقابله با انحرافات فکری آنان پرداخت.

این شهید بزرگوار به همراه بسیاری از زندانیان در مرداد ماه سال ۱۳۵۶ آزاد شد.

از دیگر صحنه های حضور پررنگ شهید لاجوردی در انقلاب این بود که وی از ۲۰شهریور سال ۱۳۵۹ با نظر مساعد امام خمینی (ره) و آیت‌الله بهشتی دادستان انقلاب تهران شد و در این سمت به مبارزه جدی با عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پرداخت.

مسئولیت دادستانی انقلاب اسلامی ، مسئولیتی نبود که در آن دوران هر کسی توان اجرای آن را داشته باشد . وی با روشن بینی و درایت خاص در جایگاه خویش قرار گرفت .

اقدامات شهید لاجوردی در دورانی که منافقین کور دل داعیه انقلاب را داشتند بر هیچ کس پوشیده نیست کار طاقت فرسا وشبانه روزی اوباعث شد توطئه خنثی و چشم فتنه کور شود .

شهید لاجوردی در دی ماه سال ۱۳۶۳ توسط شورای عالی قضایی از مناصبش کنار گذاشته شد. وی در سال ۱۳۶۸ دوباره به مدیریت زندان‌ها برگشت. در زمان تصدی مسئولیت زندان‌ها برخورد اوبا فریب خوردگان خط نفاق به گونه ای بود که بسیاری از آنان که دارای ضمیری پاک بودند، به دامان اسلام بازگشتند و هدایت خودرا رهین روشنگری‌ها و برخوردهای صمیمانه و پدرانه سیداسدالله لاجوردی می‌دانستند.

وی اسفند سال ۱۳۷۶ بار دیگر از سمت خود استعفا داد و به کار در بازار مشغول شد.

سرانجام این شهید گرانقدر در اول شهریور ۱۳۷۷ در حالی که هیچ سمت رسمی نداشت، در محل کسب خود توسط دو نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ترور شد.

در جریان ترور، دو تن از تروریست ها توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند. علی اکبر اکبری ، در اثر شدت جراحات وارده در حین عملیات، در بیمارستان درگذشت و فرد دوم (که علی اصغر غضنفر نژاد- معروف به سیاوش) نام داشت به شرکت فعال خود در این جنایت تروریستی اعتراف کرد.

وی اقرار کرد که از سوی گروهک منافقین، جهت انجام این ترور آموزش دیده و به ایران عزیمت کرده است. وی اعتراف کرد که دوره های مختلف تروریستی (از جمله نحوه ترور شهید لاجوردی) را در عراق و در مقر گروهک منافقین آموزش دیده است. این منافق تروریست، در یک برنامه تلویزیونی که چند هفته پس از ترور، از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید، تمام نکات مربوط به این ترور را فاش کرد.

روابط عمومی اداره کل زندانهای استان آذربایجان غربی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha