دومین کارگروه تخصصی طرح اجتماع درمان‌مدار زندان‌های کشور در قزوین برگزار شد

دومین نشست کارگروه های تخصصی اجرای طرح اجتماع درمان‌مدار زندان‌های کشور به میزبانی زندانهای استان قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، دومین نشست کارگروه های تخصصی اجرای طرح اجتماع درمان مدار زندانهای کشور با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و درمان سازمان زندانها، مدیرکل زندانهای استان قزوین و سایر اعضا تشکیل شد.

فرهاد بهرامی در این نشست اظهار داشت:روش اجتماع درمان‌مدار بعنوان یک روش رواندرمانی غیردارویی، شیوه مناسبی برای بازگرداندن افراد آسیب دیده به جامعه می‌باشد.

دومین کارگروه تخصصی طرح اجتماع درمان مدار زندانهای کشور در قزوین برگزار شد

وی با اشاره به اینکه این طرح در زندانهای استان قزوین ۱۵ سال سابقه فعالیت دارد؛ افزود: طرح اجتماع درمان مدار در زندان به همه جنبه‌های زیستی، روانی و اجتماعی زندانیان توجه ویژه‌ای داشته و الگوهای رفتاری و فکری آنها را تغییر می‌دهد.

دومین کارگروه تخصصی طرح اجتماع درمان مدار زندانهای کشور در قزوین برگزار شد

مدیرکل زندانهای استان بیان کرد:در این طرح تلاش شده است همه ابعاد شخصیتی زندانیان مدنظر قرار گرفته و در ‌نهایت تغییرات مطلوب در سبک زندگی آنها ایجاد شود.

بهرامی گفت: اجرای این طرح در زندانهای قزوین موفقیت آمیز بوده و امیدواریم با حمایت های کارگروه های تخصصی، این طرح در همه زندانهای کشور اجرا گردد.

در ادامه مدیرکل دفتر بهداشت و درمان سازمان به روش‌های درست زندگی کردن زندانیان اشاره کرد و تصریح نمود: بکارگیری هنجارهای اجتماعی در زندگی بعنوان یک پیش نیاز برای درست زندگی کردن مطرح است. شرکت مداوم زندانیان در برنامه‌های روزانه و گروهی و رعایت بایدها و نبایدها، برای ایجاد یک محیط آرام، مقدمه پذیرش یک زندگی سالم و درست است.

دومین کارگروه تخصصی طرح اجتماع درمان مدار زندانهای کشور در قزوین برگزار شد

دکترناصر سلیمانی اذعان داشت: متاسفانه اکثر زندانیان فاقد ظرفیت‌ها و زمینه های لازم برای زندگی سالم هستند. این طرح درمانی روش زندگی درست را به طور مستقیم وغیر مستقیم همراه با پیوست های فرهنگی و تربیتی برای اصلاح و تغییر زندانیان به‌ کار می گیرد.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل ومسولین زندانهای استان برای اجرای کیفی و اثرگذار طرح اجتماع درمان مدار خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این مدل درمانی در زندانهای کشور، بتوان زندانی و سبک زندگی وی را برای همیشه تغییر داد.

دومین کارگروه تخصصی طرح اجتماع درمان مدار زندانهای کشور در قزوین برگزار شد

پیش از برگزاری این نشست، اعضای کارگروه تخصصی، از زندان مرکزی بازدید و طرح اجتماع درمان مدار این زندان را مورد ارزیابی قرار دادند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha