بزرگترین تفاوت زندانبانی در جمهوری اسلامی با تمام نظام‌های زندانبانی جهان اصلاح و تربیت است

همزمان با شامگاه 25 مرداد ماه آیین آزادی 20 محکوم مالی جرائم غیر عمد مالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضامقبلی مدیر کل زندان‌های استان یزد در آزادی 20 محکوم مالی جرائم غیر عمد با اجرای پویش" هر هیئت آزادی یک زندانی" با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه لحظاتی که برای اهداف والای انسانی تلاش شود لحظات مقدسی است این مراسم را مشمول این فرمایش دانست و از اعضای فرهیخته ستاد دیه که با تلاش مجاهدانه در حال فعالیت هستند سپاسگزاری کرد.
وی هدف اصلاح و تربیت را تفاوت زندان جمهوری اسلامی با تمام نظام های زندانبانی جهان عنوان کرد.
مقبلی با اشاره به رتبه اول زندان یزد و به عنوان الگوی کشور از جمله اقدامات شاخص را کاهش ۲۴ درصدی جمعیت کیفری ذکر کرد و این موضوع را بالاترین کار فرهنگی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۵۲ نفر از زندانیان تحت آموزش‌ها ی کلاسیک هستند که ۲۵۰ نفر در آزمون جامع خردادماه شرکت کردند همچنین ۲۵۲ نفر در مقطع اول متوسطه، ۲۷۱ نفر مقطع دوم متوسطه، ۱۳۵ نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی، ۳۵ نفر تحصیلات دانشگاهی و جمعاً ۸۵۲ نفر در زندان‌های استان مشغول به تحصیل هستند.
وی از حضور ۲۸ روحانی در زندان یاد کرد و گفت:درحال حاضر ۶۲۰ نفر حافظ نیم جز و کل قرآن کریم هستند که از جمله اقدامات موثر روحانیان است.
مدیرکل زندان های استان یزد اظهار کرد: در مبحث اشتغال رتبه سوم را داراست ودر همین رابطه تاکنون ۲۷۹ دوره آموزشی برگزار شده است و ۲۷۰۰ گواهینامه برای مددجویان صادر شده است.
مقبلی گفت:سال گذشته ۱۵ و نیم میلیارد تومان به خانواده مددجویان پرداخت شد که در مجموع ۸۵۲ نفر تحت پوشش انجمن حمایت،۵۲۰نفر تحت پوشش کمیته امداد و ۲۵۴ نفر تحت پوشش مراقبت بعد از خروج هستند.
وی در رابطه با ترک اعتیاد زندانیان ادامه داد:در هفته جاری جشن پاکی ۲۵۰ نفر برگزار شد.
مقبلی با اشاره به ورود خیرین در حوزه اشتغال گفت:تاکنون ۱۵ هزار متر فضای زندان بهسازی نوسازی و زیباسازی شد و با تکمیل ۳۵۰۰ متر فضای خیرانه برای اشتغال امسال انقلابی در بحث اشتغال به وجود آمد.
وی در پایان از هیئت‌های مذهبی که در زندان برنامه اجرا کردند از صداوسیما جهت پوشش این برنامه ها از ستاد دیه و نوآوری و خلاقیت برای اجرای پویش‌ها و جشن های گلریزان بی سابقه و همه ی کسانی که در این حوزه همراهی کردند سپاسگزاری کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha