تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان زندان‌ها به رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی

در جلسه شورای مهارت استان آذربایجان شرقی، لوح تقدیر رئیس سازمان زندانهای کشور توسط مدیرکل اشتغال این سازمان تقدیم خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی، پروین مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندانهای کشور که به منظور حضور در دومین دوره مسابقات مهارت زندانیان آذربایجان شرقی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود در جلسه شورای مهارت استان که در محل سالن جلسه دادگستری وبا حضور مسئولین ارشد استانی تشکیل شده بود شرکت کرد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از مدیر کل زندانهای استان و مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در فراهم کردن زمینه مهارت آموزی برای زندانیان گفت: پرکردن اوقات فراغت زندانیان، تربیت نیروهای متخصص، کسب درآمد و پیشگیری از آسیب پذیری خانواده زندانیان باید از اهداف واولویت برنامه‌های اصلاحی و مهارت آموزی باشد.

کلامی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست مهارت آموزی زندانیان را موضوع مهمی برشمرد و افزود: ارتقاء شاخص‌های فرهنگی هم مقوله‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جامعه پذیرای زندانیان مهارت آموخته بعد از آزادی و یاریگر این قشر برای اشتغال و کسب درآمد باشد.

پروین، مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها هم در نشست شورای مهارت استان، توجه ویژه مسئولان آذربایجان شرقی به مهارت آموزی زندانیان را قابل ستایش دانست و گفت: اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان در کاهش جمعیت کشوری زندان‌ها نقش بسزایی دارد از این رو با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای پارسال حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت به زندانیان کشور صادر شده است و در آذربایجان شرقی هم تنها در ۴ ماهه اول امسال، ۱۶۲۵ گواهینامه مهارت آموزی صادر شده است.

به گفته وی پارسال ۴۶ هزار زندانی مولد داشتیم که ماهانه حقوق دریافت می‌کردند و با توجه به توسعه مهارت آموزی در زندان ها، این آمار روز به روز افزایش می‌یابد.

جوادی مدیر کل زندانهای استان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت های ویژه رئیس کل دادگستری استان ودادستان مرکز استان درایجاد مراکز اشتغال وحرفه آموزی برای زندانیان اظهار داشت : نیاز هست که تجهیزات کارگاههای فنی وحرفه ای زندانهای استان نوسازی شده و آموزشهای بازار محور برای زندانیان ارائه گردد.

وی اضافه کرد: اشتغالزایی زندانیان با مشکلاتی از جمله فضا و اعتبار مواجه است، اما باید تلاش کنیم ضمن ایجاد زیر ساختها و جذب اعتبارات از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

جوادی در ادامه ایجاد مرکز ثابت آموزش فنی وحرفه ای برای مددجویان در زندان مرکزی تبریز را خواستار شد.

شایان ذکر است در این جلسه لوح تقدیر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندانهای کشورتوسط مدیر کل اشتغال سازمان زندان‌ها تقدیم خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان و علیلو دادستان مرکز استان شد.

تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان زندانهای کشور به رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان زندانهای کشور به رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی

تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان زندانهای کشور به رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی

تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان زندانهای کشور به رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان زندانهای کشور به رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha