۱۴۵ زندانی کردستان در مراسمی ویژه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند

مراسم آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان استان کردستان با حضور مسئولان استانی و کشوری در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان کردستان، مدیر کل زندانهای استان کردستان روز شنبه در مراسم آزادی زندانیان استان در زندان مرکزی سنندج اظهار داشت: در سفری که رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان داشتند، وعده آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مطرح شد و با تلاش هایی که صورت گرفت خوشبختانه این مهم زمینه آزادی ۱۴۵ نفر از زندانیان استان با مساعدت بنیاد مستضعفان، خیرین استان و ستاد دیه استان با مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال فراهم شد.

وی افزود: با این مساعدت ها ۵ نفر از محکومان قصاص و ۱۴۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد می شوند.

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز یکی از بهترین روزهایی است که ما در استان توفیق آن را داریم که زمینه آزادی ۱۴۵ زندانی در استان فراهم شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: پس از آزادی عناصر مفیدی برای جامعه باشند و خیرینی که برای آزادی آن ها تلاش کرده اند را فراموش نکنند.

حجت الاسلام ابراهیمی رئیس مرکز سند تحول قوه قضاییه نیز در این مراسم اظهار داشت: گاهی خداوند متعال فرصت بی نظیری در زندگی انسان ها قرار می دهد که شاید بهانه آن تلخ باشد.

وی افزود: هر انسانی در زندگی خود یک شب عاشورا دارد که زندانیانی که امروز آزاد می شوند یک فرصت جدید در زندگی آن ها میسر شده است که باید از این نعمت به بهترین نحو بهره گیرند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم دولتمردان در دولت سیزدهم از مدیرکل و مجموعه زندان های استان حمایت ویژه ای نمایند.

در پایان این مراسم همچنین از خدمات حیدر پسندیده رئیس زندان مرکزی سنندج تقدیر به عمل آمد و عباس بهمنی به عنوان رئیس جدید زندان مرکزی سنندج معرفی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha