صدور ۱۸۲۵ گواهینامه فنی‌و حرفه‌ای برای زندانیان کردستانی

مدیرکل زندان های استان کردستان گفت: طی چهار ماهه نخست امسال هزار و ۸۲۵ فقره گواهینامه فنی و حرفه ای برای زندانیان صادر شده و ۲هزار و ۲۷۷ نفر هم در دوره های حرفه آموزی شرکت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کردستان، مجتبی محمدی صبح شنبه در جلسه شورای مهارت استان که به میزبانی زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه زندان ها هر زندانی در بدو ورود غربالگری خواهد شد و مهارت ها و استعدادهای وی شناسایی می شود.

وی افزود: متناسب با مهارت قبلی وی فضای کار ایجاد می شود و اگر هم مهارتی نداشته باشد با فراهم کردن زمینه های مهارت آموزی وی فراهم می شود.
محمدی خاطرنشان کرد: در چهارماهه اول سال جاری ۱۸۲۵ فقره گواهینامه فنی و حرفه ای صادر شده است و ۲۲۷۷ نفر شرکت کرده اند.
وی افزود: هر زندانی در طول مدت حبس خود پنج مهارت متنوع را یاد خواهد گرفت.
محمدی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده علاوه بر زندانیان تلاش داریم که به خانواده های آنان نیز مهارت های متناسب با بازار کار را ارائه کنیم.
فردین وکیلی مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه اداره کل زندان ها در حوزه مهارت آموزی تصمیم بر آن شد که جلسه شورای مهارت را به میزبان زندان مرکزی برگزار کنیم.
وی افزود: هم اکنون ۱۶ مرکز دولتی و ۷۶۲ آموزشگاه خصوصی در سطح استان فعال هستند که سالانه بیش از ۳ میلیون نفر ساعت آموزش به مخاطبان خدمت آموزشی ارائه می کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha