دوره آموزشی «مراقبت الکترونیک زندانیان» برای قضات ایلام برگزار شد

قضات استان ایلام و کارکنان اجرای احکام زندان‌ها در دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، با حضور اکبرپور مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندان‌ها، دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان برگزار شد و مباحث قضایی در خصوص پابند الکترونیک توسط معاونین قضایی دادگستری برای قضات تشریح شد.

دوره آموزشی "مراقبت الکترونیک زندانیان" برای قضات ایلام برگزار شد

احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در ابتدای این دوره آموزشی ضمن تقدیر از همکاری اثربخش مراجع قضایی، گفت: مرکز مراقبت الکترونیک استان ایلام از سال 1398 راه اندازی شده است و تا کنون 271 زندانی از پابند الکترونیک استفاده کرده اند که در سال جاری 24 پابند فعال تحت نظارت است.

وی افزود: برای زندانیان نیازمندی که هزینه ودیعه پابند الترونیک را ندارند از محل کمک های خیرین در انجمن حمایت از زندانیان پرداخت می شود و با همکاری قضات استان سعی می شود به زندانیان واجد شرایط،تسهیلات قضایی پابند الکترونیک اعطا شود.

دوره آموزشی "مراقبت الکترونیک زندانیان" برای قضات ایلام برگزار شد

اکبرپور در ادامه به کلام رهبری در خصوص تبدیل زندان ها به آموزشگاه نیکی ها اشاره کرد و اذعان داشت: در نظام زندانبانی نوین امروزی اصلاح و تربیت هدف اصلی و نهایی است و مجموعه اقدامات بازپرورانه می بایست به بازسازگاری اجتماعی زندانیان ختم شود.

وی با اشاره به سند تحول قضایی گفت: یکی از اهداف زندانبانی اسلامی این است که تلاش شود زندانیان اصلاح پذیر با فعالیت های تربیتی و بازپرورانه به جامعه برگردند.

مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندان‌ها در ادامه به تشریح مزایای استفاده از پابند الکترونیکی در آرای قضایی پرداخت و شرایط استفاده از آن، نحوه کار مراکز مراقبت الکترونیک و رصد زندانیان تحت پوشش پابند الکترونیکی، نکاتی علمی در خصوص پابند، قطعات تشکیل دهنده آن و ... را توضیح داد.

دوره آموزشی "مراقبت الکترونیک زندانیان" برای قضات ایلام برگزار شد

اکبرپور در پایان خواستار همکاری بیش از پیش مراجع قضایی در اعطای پابند الکترونیک به زندانیان شد و فعالیت مرکز مراقبت الکترونیک استان ایلام را مطلوب ارزیابی کرد.

گفتنی است خسروی زاد و احمدی معاونین قضایی دادگستری استان ایلام نیز در خصوص تسهیلات قضایی پابند الکترونیکی مباحثی را عنوان کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha