رفاه اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

اولین جلسه شورای اشتغال زندان‌های استان کرمان با حضور مدیرکل زندان‌ها، مدیران عامل انجمن حمایت زندانیان و بنیاد تعاون، مدیر، رؤسا و مسئولین اشتغال زندان‌های استان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی زندان‌های استان کرمان، مدیرکل زندان‌های استان کرمان در این جلسه که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، گفت: اهمیت اشتغال بر کسی پوشیده نیست چه در جامعه و چه در حوزه زندانبانی. وی افزود: از مهمترین اهداف حوزه اصلاح و تربیت، بحث اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان است و این امر محقق نخواهد شد مگر به همت مسئولین و زندانبان‌ها.

دکتر ذوالفعلی‌نژاد در خصوص ذینفعان اشتغال در زندان‌ها گفت و افزود: اولین کسانی که از این حوزه نفع می‌برند، زندانیان، خانواده زندانیان و زندانبانان می‌باشند چرا که علاوه بر پرشدن اوقات فراغت زندانیان، برای آنان منبع درآمد نیز هست که بخشی از این درآمد، رفاه اجتماعی خانواده زندانی را برآورده می‌کند. وی ادامه اداد: این رفاه اجتماعی به نوبه خود باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان، بر مقوله اشتغال در زندان‌ها تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم مدیریت زندان‌ها را بر محور دانایی و علمی اداره کنیم باید به حوزه اشتغال نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. وی ضمن اشاره به اشتغال نشسته در زندان‌ها، اظهار داشت: از ظرفیت اشتغال نشسته در زندان‌ها غافل نشویم چرا که محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و تمامی زندانیان می‌توانند از این راه به درآمد برسند.

پرویز سلیمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان کرمان، در این جلسه گفت: در سال جاری ۱۱۴ نفر از زندانیان زندان‌های استان تحت حمایت انجمن حمایت هستند و در کارگاه‌ها مشغول به کارند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان، به استفاده از بخش‌های خصوصی و مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت پتانسیل خوبی برای اشتغال زندانیان دارد و با توجه به اینکه در همه شهرهای استان دارای نمایندگی است باید از این فرصت برای اشتغال زندانیان و خانواده آنان، به خوبی استفاده کنیم.

برخوری مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان نیز در این شورا گفت: حرفه‌ای که به زندانیان آموزش داده می‌شود باید اقتصادی بوده و متناسب با قابلیت‌ها و استعدادهای فردی زندانیان باشد. وی افزود: رؤسا و مسئولین اشتغال زندان‌ها موظفند که استعدادیابی زندانیان را انجام دهند و نتایج این ارزیابی را به بنیاد تعاون اعلام نمایند.

برخوری ادامه داد: باید بازار هدف محصولات تولیدی کارگاه‌های اشتغال نیز مشخص شده باشد تا فروش این محصولات، منبع درآمدی برای زندانیان و خانواده آنان باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha