۳۲ مددجوی آذربایجان‌غربی برنده مسابقات مهارت شدند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه ای برگزار شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای ۳۶۹۲ زندانی نیز آموزش مهارتی داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در همایش مهارت آموزی که با حضور مراد فتحی مدیرکل زندان ها در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون ارومیه برگزار شد، افزود: در سال جاری نیز ۲۷۴ مجوز برای آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای و ۲۳مجوز کارگاهی نیز برای صنوف و بنگاه های کوچک اقتصادی صادر شده است.

صلاح خان احمدزاده گفت : در سال جاری از محل تبصره ۱۶ مبلغی به میزان ۶۷میلیارد تومان برای حمایت و ایجاد اشتغال از افراد و واحد های تولیدی مهارت دیده سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان غربی مصوب شد که تاکنون ۴۷میلیارد تومان آن جذب شده است همچنین از محل سفر ریاست جمهوری به استان ۲۳۰میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز ۲۲مرکز سازمان فنی و حرفه ای استان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فنی و حرفه آی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته رسالت سازمان ۱۸هزار ساعت مهارت آموزی به سربازان بود که میزان یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر ساعت عملکرد ثبت شد و برای ۳۶۹۲ زندانی نیز آموزش مهارتی داده شد.وی در این زمینه از اقدامات اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی تقدیر نمود.

در این مراسم از برگزاری عالی مسابقات مهارت در زندان های استان به صورت شهرستانی و مشارکت در آزمون استانی تقدیر نمود و گفت : ۳۲ مددجوی از زندان های استان آذربایجان غربی در مسابقات حائز رتبه برتر در ۸ رشته خرفه آموزی شده اند که با حضور در مراسم تقدیر از این عزیزان در زندان الواح آنها اهدا می گردد.

وی با اشاره به اینکه اگر نیروی ماهر و توانمند را تحویل جامعه دهیم گام مهمی در رشد تولید برداشته ایم، تصریح کرد: اگر می خواهیم در زمینه بیکاری و اشتغال پایدار کشور و استان مشکلات را کم کنیم باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم.

احمد زاده اظهار کرد: ۱۹۰هزار واحد صنعتی در استان داریم که یک پتانسیل است برای حرکت به سمت محیط کار واقعی، چرا که ضریب اشتغال در کارگاه های فنی حرفه ای ۵۷ درصد و در محیط کار واقعی ۸۳ درصد است.

انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha