مرحله نهایی دومین «المپیاد مهارت» ویژه زندانیان استان همدان برگزار شد

دومین المپیاد آزاد مهارت ویژه زندانیان استان همدان در هفت رشته به میزبانی زندان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، مراسم اختتامیه دومین المپیاد مهارت زندانیان استان همدان در زندان مرکزی با معرفی نفرات برتر برگزار شد. مرحله مقدماتی مسابقات با حضور ۱۵۴ نفر از زندانیان برگزار شده بود که ۲۶ نفر از زندانیان سراسر استان با کسب امتیازات لازم به مرحله پایانی راه یافتند.
برگزیدگان مرحله مقدماتی در ۷ رشته پیرایشگر مردانه، جوشکاری، قالی بافی، منبت کاری، معرق‌کاری، برقکاری و خیاطی با حضور داوران و مربیان فنی و حرفه ای به رقابت پرداختند که به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز ارزشمندی اهداء شد.

در اختتامیه این مراسم که با حضور بروجنی مدیرکل زندان های استان، رضاپور معاون دادستان همدان، مختاران مدیرکل فنی و حرفه ای استان و توتونچیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر و جمع کثیری از کارکنان و مسئولان قضایی استان و مربیان فنی و حرفه ای در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی برگزار شد مدیرکل زندان های استان با اشاره به تاکیدات ریاست سازمان زندان های کشور بر موضوع اشتغال گفت: اولویت های ابلاغی سازمان زندانهای کشور در سال گذشته و امسال نشان از حساسیت و اهمیت جایگاه اشتغال و حرفه آموزی بر اصلاح رفتارهای مجرمانه و ایجاد تغییر در افراد دارد. اولویت سوم از اولویت های پنجگانه سازمان زندانهای کشور در سال ۱۴۰۲ بر کاهش آسیب و بازاجتماعی شدن زندانیان از طریق توانمندسازی، مهارت آموزی و اشتغال تولیدمحور تاکید دارد.
بروجنی افزود: در حال حاضر بیش از 54 درصد از زندانیان حائز شرایط کار در زندانهای استان، در بیرون از زندان مشغول به کار هستند که علاوه بر گذراندن دوران محکومیت می توانند برای خود و خانواده کسب درآمد کنند.
مدیرکل زندان های استان همدان استفاده زندانیان از دوره های مهارت آموزی و حضور در کارگاه های اشتغال را فرصتی مناسب برای تغییر مسیر زندگی دانست و تصریح کرد: داده های آماری نشان می دهد زندانیانی که با یادگیری یک مهارت و حرفه از زندان آزاد می شوند میزان احتمال بازگشت مجدد آنها به زندان بسیار کم است.

در ادامه این مراسم وهب مختاران مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در سطح زندان های استان گفت: فنی و حرفه ای استان همدان در سال بیش از ۴۳ هزار نفر را به مهارت های مختلف مسلط می کند. مهارت آموزی عامل پیشرفت جامعه است. با هر مهارتی که فرد می آموزد یک گام به سوی توسعه بر می دارد که در نهایت همین اقدامات کوچک منجر به ایجاد تغییرات بزرگ در سطح جامعه می شود.

لازم به ذکر است علاوه بر جوایز و هدایای ارزشمندی که به نفرات برگزیده اهداء شد از طرف دادستان مرکز همدان نیز به نفرات برتر این رقابت ۸ روز مرخصی تشویقی اعطاء شد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha