پرداخت ۱۳ میلیارد تومان حقوق به زندانیان شاغل خراسان جنوبی

۱۳ میلیارد تومان حقوق سال گذشته به زندانیان شاغل خراسان جنوبی واریز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، معاون اداره مالی زندان‌های و اقدامات تأمینی وتربیتی استان در برنامه زنده گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: این میزان حقوق از محل فروش محصولات و کار زندانی به زندانیان و خانواده آنها پرداخت شده است.

علی پور با بیان این که حداکثر حقوق برای هر زندانی دارای تخصص ۴۰۰ هزار تومان است،افزود: سال گذشته ۲۰۹ خانواده زندانی به خودکفایی رسیدند.

وی ادامه داد: خیران و بخش‌های خصوصی بیش از گذشته از زندانیان حمایت کنند چراکه اگر در این حوزه فعالیت کنند آسیبهای اجتماعی نیز کمتر می شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۷۲ کارت صنعتگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان به زندانیان واجد شرایط تحویل شده است.

وی گفت: از ۶۷ زندانی واجد شرایط تسهیلات ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

علی پور افزود: امسال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر قبولی و ۲۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در دوره‌های حرفه‌ آموزی برنامه ریزی کردیم که تاکنون بیش از ۲۵۷ نفر در رشته‌های مختلف قبولی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۳ حوزه اشتغال نشسته ،کارگاهی و اعزام به کار زندانی فعالیت می‌کنیم اظهار داشت : رشته‌های منبت کاری، شال بافی و گلدوزی، خیاطی، جوشکاری، تصویر سازی، صنایع چوب از جمله رشته های این ۳ حوزه است.

وی همچنین از راه اندازی کارگاه جدید تولید پلاستیک زباله در زندان مرکزی بیرجند در این هفته خبر داد.

وی همچنین به مجتمع رفاهی که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره کرد وافزود : در این مجتمع جایگاه دو منظوره سوخت و فروشگاه وجود داردکه در صورت راه اندازی اشتغال پایدار برای تعدادی از زندانیان محقق می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha