توسعه خدمات حمایتی زندانیان و خانواده‌هایشان محور گفتگوی مدیران‌کل بهزیستی و زندان‌های خراسان رضوی

فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با حسینی مدیر کل زندان‌های استان دیدار کرد و طرفین بر توسعه خدمات حمایتی ویژه گروه هدف مشترک دو دستگاه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه.اه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، دکتر فیروزی مدیر کل بهزیستی استان به همراه معاون اجتماعی خود با حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی دیدار کرد.

توسعه خدمات حمایتی ویژه زندانیان و خانواده‌هایشان محور گفتگوی مدیر کل بهزیستی و مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی

فیروزی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب سید مجتبی حسینی به سمت مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه مخاطب و گروه هدف مجموعه بهزیستی و زندان‌ها به نوعی در آسیب‌های ابتلائی اشتراک دارند ، لذا ضرورت دارد تا دو دستگاه در تدوین و ارائه خدمات حمایتی همگرایی و هم افزایی داشته باشند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی ضمن قدردانی از نگاه علمی مدیریت زندان‌های استان به موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: مجموعه بهزیستی استان آمادگی دارد تا تمام ظرفیت‌های موجود خود را در خصوص مسائل مشترک با زندان‌ها به کار گیرد.

حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از تعامل و همراهی بهزیستی استان با زندان‌ها گفت: نگاه مشترک بین دو مجموعه در خصوص لزوم توجه به گروه هدف که زندانیان و خانواده آنان هست ، باید با کار کارشناسی تبدیل به یک مدل عملیاتی و علمی شود تا در جریان یک فرایند مشخص منشأ آسیب‌ها شناسایی و فرآیند پیشگیری یا درمان طراحی شود تا زندانیان و خانواده‌هایشان از ابتلا به آسیب اجتماعی در امان باشند.

حسینی خاطرنشان کرد همسران و فرزندان زندانیان به دلیل فقدان سرپرست بیشتر در معرض آسیب هستند و اگر زیر چتر حمایتی نهادهای حمایتگر قرار نگیرند احتمال قرار گرفتن در چرخه بزه و جرم برای آنها نیز متصور است.

مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی ضمن تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع درمانی برای آسیب‌ دیدگان اجتماعی گفت: استمرار و توسعه خدمات حمایتی در حوزه‌های مختلف برای زندانیان حین تحمل حبس و پس از آزادی لازمه تحقق اصلاح و تربیت واقعی مددجویان است.

در پایان این نشست، طرفین ضمن تاکید بر گسترش تعاملات و مناسبات بین دو دستگاه، تنظیم تفاهمنامه همکاری دوجانبه را نیز در دستور کار قرار دادند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha