عشق و ارادت سوگواران حسینی در زندان‌های استان کرمان

کارکنان، پرسنل وظیفه و زندانیان زندان‌های استان کرمان، با بر پایی مراسم سوگ و با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، روایتگری و مدیحه‌سرایی، به عزای امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش، پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، در دهه اول ماه محرم سال ۱۴۴۵، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش (ع) در همه زندان‌های استان کرمان از جمله منوجان، کهنوج، جیرفت، بم، بافت، سیرجان، شهربابک، رفسنجان، زرند، کنون اصلاح و تربیت، بازداشتگاه موقت و مرکزی کرمان برگزار شد.

در این مراسم، اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی نظیر قرائت زیارت پرفیض عاشورا، سخنرانی واعظین، مدحیه‌سرایی مداحان شهرستانی و دمام زنی با حضور پرشور مسئولین، کارکنان، پرسنل وظیفه و زندانیان زندان‌های استان کرمان، در سالن‌ ورزشی، نمازخانه‌، اندرزگاه و هواخوری زندان، صورت پذیرفت.

این مراسمات در حالی برگزار شد که بوی اسپند فضای محل عزاداری را فراگرفته بود، عزاداران در حلقه‌های کوچک و بزرگ سینه‌زنی نوای یاحسین (ع) سر دادند. در پایان این مراسمات، عزاداران با غذای نذری که به کمک خیرین، کارکنان و مسئولین زندان تهیه شده بود، میهمان سفره اباعبدالله الحسین (ع) بودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha