معارفه فرمانده یگان حفاظت زندان های سیستان و بلوچستان

 سرهنگ دوم غلامرضا شجاعی به سمت فرماندهی یگان حفاظت زندان های استان منصوب شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان، طی برگزاری آئینی با حضورمحمدحسین خسروی مدیرکل زندانهای سیستان و بلوچستان،سرهنگ منصور موحدی رئیس پلیس پیشگیری فراجا در استان،معاونین مدیرکل ،روسای ستاد اداره کل و مراکز تامینی و تربیتی تابعه فرمانده جدید یگان حفاظت معارفه و از خدمات محافظ سوم علیرضا میراولیائی سرپرست سابق یگان نیز تکریم و قدردانی شد.

مدیرکل زندان های استان با تسلیت ایام حزن واندوه و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه اسلام ویاران با وفایش،از زحمات و تلاش شبانه روزی سرپرستان سابق یگان تشکرو قدردانی نمود و از نقش یگان حفاظت در زندان ها بعنوان یکی مهمترین ارکان تامینی یاد کرد و گفت:همانگونه که اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان ها در مسیر باز اجتماعی کردن مجرمین دارای توجه خاص در ندامتگاهها است. امر ایجاد امنیت در جامعه و نگهداری مجرمین در مراکز تامینی وتربیتی نیز از رکن های مهم وحساس در این مراکز می باشد.

خسروی با یادآوری اینکه در گذشته زندان ها با رویکرد سنتی و مدیریت پلیسی به شیوه آن زمان همراه بود اما اینک با تغییر در نوع نگرش به موضوع و ایجاد برخی اصلاحات ضمن بروز رسانی اقدامات و فعالیت ها،بر محور علم ودانائی و مدیریت توأم با نوآوری مدیریت می شود .

ایشان خاطرنشان کرد:از وظایف خطیر یگان حفاظت ایجاد آرامش و حفظ امینت درون زندان هاست که پشتوانه اجرای برنامه های اصلاحی در این مراکز می باشد. وی در ادامه بر توجه به امورات پرسنل کادر و سربازان وظیفه در تمامی حوزه ها بویژه امر آموزش،مسائل دینی،رفاهی و...تاکید داشت و افزود:در شغل پرصعوبت زندانبانی هر لحظه غفلت در امورات محوله می تواند تبعات بسیارجبران ناپذیری برای زندان و نظام همراه داشته باشد بنابراین ارتقاء سطح هوشیاری و انجام اقدامات موثر در مسیر پیشگیری از هرگونه آسیب را می طلبد.

موحدی ضمن تسلیت ایام با یادآوری کلام نغز شهید آیت الله شهید بهشتی در خصوص ما تشنگان خدمتیم و نه تشنگان قدرت،گفت:رسیدن به این سطح از درک و فهم همراه با عینیت بخشیدن به آن را بسیار سخت دانست اما امری دست یافتنی درکنار توکل به خدا ،اخلاص در عمل وداشتن ایمان قوی مطرح کردن و خدمت رسانی همراه با رعایت حقوق شهروندی را از تکالیف هر سازمان یا نهاد و... بیان نمود و به بیت شعر معروف سعدی شاعر ایرانی بر سردر سازمان ملل بعنوان سند افتخار اشاره کرد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا دراستان،جریان نفوذ را یکی از حربه های دشمنان در جهت تضعیف نظام ذکر کرد و بر هوشیاری و آگاه سازی کارکنان و پرسنل وظیفه تاکید داشت و افزود:ارتقاء سطح دانش وآگاهی نیروها به همراه آموزش مستمر از ضروریات حال حاضرست . اگرچه که فضای مجازی محاسنی دارد ولی نباید از اثرات مخرب فضای مجازی و آسیب های آن،اندکی غافل شد،امروزه شاهد هستیم چگونه بارها دشمنان تلاش داشته با انعکاس خبرهای غیرموثق وبیان مطالب جنجالی کشور را به آشوب نزدیک کنند ولی بواسطه بصیرت مردم مانع از تحقق نقش های شوم بدخواهان نظام گردید .

وی از یگان حفاظت زندان ها به عنوان فدائیان دژ مستحکم در مسائل طبقه بندی شده یادکرد که در هرلحظه و نقطه خطرناک میتوانند نقش آفرینی کنند و اندک غفلت در رسالت و ماموریت حوزه کاری آنها با پیامدهای غیرقابل جبران همراه خواهد بود.تعامل و همکاری با سازمان زندان ها را جز سرلوحه کار نیروی انتظامی است و آمادگی لازم را در جهت امرآموزش و اجرای مانور مشترک و... را همچون سنوات گذشته داریم .

حجت الاسلام ابراهیم جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان ضمن تسلیت ایام محرم وصفر،به روایت احادیثی از امامان معصوم و خاطرات بزرگان دین در خصوص تقرب به خدا، عاقبت بخیری و راههای رسیدن به این نعمت بزرگ در دنیا اشاره کرد.

در پایان پس از قرائت الواح انتصاب و تکریم طی آئینی لوح ها به فرمانده یگان حفاظت و سرپرست سابق یگان اهدا شد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha