عامل اصلی لغزش انسان‌ها دوری جستن از خدا و عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکرهاست 

با هدف ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در مراکز تامینی و تربیتی تابعه،جلسه ستاد اقامه نماز زندان های استان با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل زندان ها تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان، در راستای اشاعه نماز در نزد گروههای هدف و دعوت به انجام تکالیف دینی در زندان ها،اعضاء ستاد اقامه نماز طی جلسه ای با یکدیگر به گفتگو و تبادل پرداختند.

مدیرکل زندان های استان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین علیه السلام،درک فضائل محرم و اندوه داشتن بر مصائب هل بیت علیه السلام را برای شیفتگان آن حضرت از خداوند منان مسئلت کرد و در ادامه گفت: عامل اصلی لغزش انسان ها دوری جستن از خدا و عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکرهاست با ایجاد انگیزه و استفاده از روش های نوین در راستای دعوت افراد به نماز با اشرافیت بر مسائل دینی و آموزش های لازم جهت همه گروهها را تاکید نمود.

خسروی ضمن یادآوری کسب عنوان چندین ساله رتبه شایسته تقدیر ویژه در ارزیابی عملکرد نماز دستگاههای استان،خاطرنشان کرد:تکلیف شرعی پیرامون انجام امر به معروف و نهی از منکر داریم که بسترساز جامعه سالم خواهد بود اگر به موقع صورت بپذیرد کمتر شاهد به انحراف رفتن افراد در زندگی و جامعه خواهیم بود.

این مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد: زندانبانی از مسیر سنتی مدیریت نمودن گذر کرده و در چندین سال های اخیر شاهد مدیریت به صورت زندانبانی نوین و علمی هستیم . وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سازمان ها،نهادهای غیردولتی و حوزه های علمیه پیرامون آموزش احکام،نمازو... از جمله مواردی است که میتواند نقش بسزائی در سرعت بخشیدن به تحقق امر اصلاح و تربیت مددجویان در ندامتگاهها داشته باشد به ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان و حوزه های ماموریتی آن در راستای بهره گیری از این ظرفیت اشاره کرد .

مرادی معاون سلامت اصلاح وتربیت نیز با بیان اینکه اکنون در آستانه سال نو هجری قمری قرار داریم که متبرک به نام امام حسین علیه السلام می باشد،گفت: در طول تاریخ بارها ثبت گردید که منافقین و کفار بدنبال حذف فرهنگ عاشورا و واقعیت فلسفه قیام امام حسین علیه السلام و یارانش بودند اما عظمت قیام عاشورا امروزه نظاره گر هستیم که هر روز بر عاشقان و شیفتگان راه آن حضرت افزوده می شود و در واقع باید گفت محرم و صفر است که ما را زنده نگهداشته است .

وی افزود:امیدواریم با پرپائی محافل و مجالس سوگواری ویژه این ایام خادم کوچکی در مسیرگسترش فرهنگ عاشورایی و در خدمت اهل بیت علیه السلام باشیم و این روزی را خداوند به ما عطا بفرماید. در خاتمه سخنان بر ارائه اقدامات و انجام کار فرهنگی با کیفیت به همراه مدیریت و برنامه ریزی هدفمند تاکید داشت .

در پایان حاضرین در جلسه پس از قرائت شیوه نامه و دستورالعمل های ترسیمی سازمان به مناسبت ایام محرم و صفر توسط حجت الاسلام جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان،به ارائه پیشنهادات و نظرات پیرامون هرچه باشکوهتر برگزار نمودن ویژه برنامه های این ایام مطرح کردند که چندین مصوبه را نیز به همراه داشت .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha