شورای بهداشت و درمان زندان‌های سیستان و بلوچستان تشکیل جلسه داد

با هدف بررسی اقدامات و فعالیت های بهداشت و درمان در زندان ها و برنامه ریزی در مسیر بهره گیری از ظرفیت ارگان ها، خیرین، گروههای جهادی و...،جلسه شورای بهداشت و درمان با حضور خسروی مدیرکل زندان های استان، محمدمرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیت و روسای ستادی عضو شورا بصورت ویدئو کنفرانس با مراکز تامینی و تربیتی تابعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان، خسروی با یادآوری اهمیت بهداشت در سطح جامعه بویژه امکانی که دارای تراکم جمعیت و به صورت خوابگاهی اداره می گردند،گفت:در چنین مراکزی اگر چنانچه به هرعلتی قصور و کوتاهی شود با تبعات جبران ناپذیری روبرو خواهد شد . از حیث انسانی و تکلیف،وظایفی بر عهده مدیریت و حوزه مربوطه نهاده شده است که موظف به انجام شرح وظایف و تکالیف سازمانی در چنین مراکزی می باشند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر متولیان بهداشت و درمان در مراکز تامینی و تربیتی ،افزود: توجه به غربالگری بموقع مددجویان خصوصاً در حوزه وضعیت جسمانی و روحی در بدو ورود را بسیار حائز اهمیت دانست و بر ایجاد اندرزگاه سرای آرامش ویژه مددجویان بیمار دارای مشکلات اعصاب و روان در دیگر ندامتگاه های استان تاکید نمود.در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که در زندان مرکزی زاهدان تجربه کردیم با راه اندازی سرای آرامش توانستیم بیماران واقعی را تفکیک و خدمات ارزنده ای به آنها ارائه کنیم که اثرات مطلوبی در درمانشان حاصل شد. حضور موثر روانشناسان درون اندرزگاهها و شناسائی افراد بیمار و رسیدگی به وضعیت درمانی آنها بایستی از اولویت های کار باشد .

مدیرکل زندان های استان تصریح کرد:دعوت از خیرین حوزه بهداشت و درمان،گروههای جهادی وتعامل با ارگان ها حائز اهمیت بوده و همانطور که در سنوات گذشته تجربه همکاری گروههای جهادی با زندان ها را در بحث ارائه خدمات رایگان پزشکی داشته ایم برگ زرینی از این اقدامات انسان دوستانه به ثبت رسانده اند که قدردان زحمات این خیراندیشان هستیم.

مرادی با قدردانی از دست اندرکاران امر بهداشت و درمان در زندان ها،به شرح وظایف این حوزه در آئین نامه سازمان اشاره کرد وگفت: اجرای دقیق تکالیف سازمانی منجر به کاهش هرگونه آسیب احتمالی و در مسیرتحقق اهداف عالیه سازمان است . وی با اشاره به تشکیل پرونده های شخصیتی و پزشکی بر هرفرد در بدو ورود و تاکید بر ثبت سیستمی پرونده آنها در سامانه ERP ، برایجاد تعامل مسئولان بهداشت و درمان با مراکز پزشکی و ارگان های مرتبط در امر درمان شهرستان با هدف ارائه خدمات به مددجویان و خانواده های آنان بویژه نیازمندان بی بضاعت و... گوشزد کرد . و ادامه داد: از ظرفیت کارگروه قرارگاه اجتماعی زندان نباید غافل شد زیرا که بستر مناسبی در مسیر ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی به گروههای هدف فراهم گردیده است .

در پایان نیز روسا و مسئولان بهداشت و درمان و روان شناسان موسسات کیفری به بیان نکته نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند و این جلسه با تصویب چندین مصوبه به کار خود خاتمه داد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha