تدارک سرپناهی امن برای دو خانواده زندانی نیازمند

۵۷ روز پس از سرکشی مدیرکل زندان‌های استان کرمان، دادستان مرکز کرمان و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان از منزل سه خانواده زندانی نیازمند کرمانی، به همت خیرین، در اولین روز از ماه محرم، کلنگ احداث دو خانه برای خانواده‌ زندانیان نیازمند، به زمین زده شد تا بتوانند در سرپناهی امن، زندگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، در دوم خردادماه سال جاری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان به همراه دادستان مرکز استان و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان، به دیدار سه خانواده زندانی نیازمند رفتند. در این دیدارها با مشاهده وضعیت نابسامان محل زندگی این خانواده‌ها، تصمیم بر آن شد تا با راه‌اندازی پویشی برای خانواده‌های زندانیان نیازمند، سرپناهی امن ساخته شود. حال پس از ۵۷ روز از آن دیدار، به همت خیرین، کلنگ ساخت دو واحد مسکونی به متراژ ۶۰ مترمربع، به زمین زده شد.

دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد در حاشیه این مراسم گفت: زمین این دو واحد مسکونی که در محله سیدی کرمان ساخته خواهد شد، نیز توسط یک خیر اهدا شده است. وی افزود: ساخت این دو واحد، با نظارت انجمن حمایت زندانیان انجام خواهد شد.

دادستان کرمان نیز گفت: خانواده‌هایی که مشکلات بیشتری دارند، در اولویت ساخت مسکن قرار دارند. متاسفانه در بازدیدهایی که داشتیم مشاهده شد برخی خانواده زندانیان در شرایط نامناسب و بعضاً در بیغوله‌ها زندگی می‌کنند.

وی افزود: ساخت این دو واحد مسکونی نمونه است و به استاندار قول دادیم که کار را آغاز می‌کنیم و استاندار کرمان نیز قول داده زمین بزرگتری به منظور ساخت مسکن خانواده زندانیان نیازمند تامین کند.

بابک اسماعیلی مدیر مجتمع فرآوری روی خان خاتون بم که عهده‌دار ساخت دو واحد مسکونی برای خانواده زندانیان نیازمند شده، نیز در این مراسم اظهار کرد: هر زمان زمین به ما تحویل شود، بلافاصله کار ساخت آغاز و بدون توقف انجام می‌شود.

وی افزود: ساخت مسکن برای خانواده زندانیان نیازمند کار ارزشمندی است. وی با اشاره به اینکه معتقدم با انجام هر کار خیری، انرژی آن به خودم و مجموعه کاری‌ام برمی‌گردد، گفت: در حد توان همکاری خواهیم داشت و معتقدم با قدم‌های کوچک گام برداشتن، کارها پایدارتر است.

مدیر مجتمع فرآوری روی خان خاتون بم، با آگاهی از وضعیت خانواده زندانیان نیازمند، در خصوص تأمین ماهیانه ۱۰۰ بسته غذایی برای این خانواده‌ها، قول مساعد داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha