بیشترین استقبال زندانیان از برنامه‌های مذهبی در ماه محرم است

محمدی اصل از مشارکت پرشور زندانیان در برگزاری مراسمات ویژه ماه محرم خبر داد و گفت: زندانیان در ماه محرم بیشترین استقبال را از برنامه های مذهبی همچون دعا و مناجات به منظور خودسازی نسبت به ماه های دیگر دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان،رضا محمدی اصل مدیرکل زندان های گیلان با تسلیت فرارسیدن رسیدن ماه محرم و عزای ابا عبدالله الحسین(ع) به فعالیت های این سازمان در دهه اول محرم اشاره و اظهار کرد: امیدواریم از عزاداری های این ایام بهره ای ببریم و امام حسین علیه السلام شفاعت کننده ما باشد.

وی با بیان اینکه تمام نمازخانه ها، حسینیه ها و ادارات ما در این ایام در زندان ها ضمن غبارروبی به منظور فضاسازی عزاداری، سیاه پوش شده اند گفت: با نصب پرچم، ماکت، بنر و توزیع بروشورهای آموزشی و بصیرتی تلاش برای شناخت شخصیت های عاشورایی انجام می شود.

محمدی از اعزام بیش از ۲۰ روحانی در زندان های گیلان خبر داد و افزود: احکام، احادیث گوهر بار امام حسین(ع) به همراه گزیده ای از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره عاشورا، در این برنامه ها برای زندانیان بازگویی می شود.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب از سبک زندگی امام حسین(ع) در کنار مراسم سوگواری اباعبدالله، برپایی کارگاه های آموزشی در زندان با حضور روحانیون و اساتید مطرح، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری جلسات پاسخ گویی به شبهات پیرامون عزاداری، مسابقه فرهنگی کتابخانوانی، توزیع غذای نذری با نظارت ناظران از جمله کارهایی هستند که در طی این دهه انجام خواهد شد.

وی از مشارکت پرشور خود زندانیان در برگزاری مراسمات ویژه ماه محرم خبر داد و گفت: عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در زندانیان با قومیت های مختلف مثال زدنی است و نیز خودشان با لهجه ها و گویش های محلی متفاوت در آماده سازی محل برگزاری و مداحی های مراسم، مشارکت فعالی دارند.

وی اضافه کرد: همین مراسم ها در بخش زندان بانوان نیز با سخنران خانم برگزار می شود.

وی در ادامه میزان استقبال زندانیان از مراسم های مذهبی از جمله دعا، مناجات، احکام و قرآن را زیاد دانست و افزود: زندانیان در ماه محرم بیشترین استقبال را به منظور خودسازی نسبت به ماه های دیگر دارند.

وی اظهار کرد: این زندانیان هر کدام پرونده شخصیتی و تربیتی دارند و حضور و مشارکت آنان در هر برنامه ثبت و ضبط شده و در عفو، آزادی مشروط، مرخصی و سایر موارد تشویقی شان لحاظ خواهد شد.

منبع :خبرگزاری شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha