هیئت‌های عزاداری مطرح استان برای دومین سال میهمان زندان‌های یزد خواهد بود

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: ایجاد بستری معنوی و توسل مددجویان به امام حسین (ع) با استفاده از ظرفیت های ماه محرم و آموزه های قیام عاشورا از مهم ترین اهداف حضور هیئت های عزاداری در زندان‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، نشست هم اندیشی روسای هیئت‌های مذهبی یزد در سالن اجتماعات شهید بهشتی این اداره کل برگزار گردید، در این نشست رضا مقبلی مدیرکل زندان های ضمن خیرمقدم به روسای هیئت‌های مذهبی و پیرغلامان یزد به تشریح تاریخچه زندان‌ها و نظریات مکاتب در خصوص زندان به ویژه اسلام پرداخت و گفت: زندان در اسلام جایگاه و خواستگاه اصلاح و تربیت و بازگشت شرافتمندانه زندانیان به آغوش خانواده و جامعه است.

وی تصریح نمود: اصلاح و تربیت کار سختی و دشتواریست اما شدنی و همین اقدامات فرهنگی، قرآنی و مذهبی به ویژه عزارداری ایام محرم و صفر کار اصلاح و تربیت را تسریع و شدنی می کند.

وی در ادامه به آیه شریفه و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا که نماد سازمان زندانهاست اشاره نمود و گفت: خداوند در این آیه می فرمایند اگر حتی یک نفر را احیاء نماییم انگار بشریت را احیاء نموده‌اید که بر اهمیت اصلاح و تربیت و شغل زندانبانی اشاره دارد.

مقبلی با اشاره به فعالیت هیات محبان اهل بیت (ع) در زندان یزد گفت: در زندان‌های استان یزد هر اندرزگاه هیئت دارند که امسال همچون سال گذشته با همکاری هیئت های عزاداری استان در کنار هیئت محبان اهل بیت (ع) زندان با برنامه ریزی های صورت گرفته در دهه اول، اربعین و دهه پایان صفر مراسم عزاداری با حضور مداحان و سخنران مطرح استان خواهیم داشت و در پایان مددجویان زندان ها بر سر سفره متبرک امام حسین (ع) که از سوی هیئت های عزاداری تدارک دیده شده پذیرایی می شوند.

مقبلی در پایان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم حسینی برای چهارمین سال متوالی پویش «هر هیئت عزاداری، آزادی یک زندانی» ویژه آزادسازی مددجویان جرائم مالی غیرعمد آبرومند در استان خواهیم داشت.

در پایان این نشست از روسای هیئت‌های مذهبی و پیرغلامان که سال گذشته در برپایی آیین عزاداری محرم و صفر در زندان یاری رساندند تجلیل و به رسم یادبود لوح تقدیر و تسبیح تولید زندان اهدا گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha