وسعت کار فرهنگی در تمامی ابعاد حاکی از اهمیت این امر در سطح جامعه دارد

در راستای تحقق سومین اولویت از اولویت های پنج گانه سازمان زندان ها در سال جاری،جلسه شورای فرهنگی و تربیتی زندان های استان با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های سیستان و بلوچستان،محمدمرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان،روسای ستادی اداره کل،روسای و مسئولان فرهنگی مراکز تامینی و تربیتی تابعه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد . 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان وبلوچستان، با هدف بررسی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در مراکز تامینی و تربیتی استان و ارائه گزارش پیرامون پیگیری اجرای مصوبات جلسه قبل،این جلسه در محل سالن کنفرانس برگزار گردید .

خسروی با تبریک اعیاد گذشته به نقش تاثیر گزار اقدامات فرهنگی و ماهیت آن در سطح جامعه و مراکز تامینی و تربیتی اشاره کرد و گفت: وسعت کار فرهنگی در تمامی ابعاد حاکی از اهمیت این امر در سطح جامعه دارد واز همین حیث باید امروزه هرگونه کار فرهنگی با شناخت از نیازها و مسائل روز اجتماع باشد .تحقق برنامه های فرهنگی در حوزه ندامتگاهها با محوریت اصلاح و تربیت از اهمیت و توجه ویژه ای برخوردار است که زمینه ساز بازاجتماعی کردن افراد بزه کار را به همراه خواهد داشت.

ایشان در ادامه با تاکید بر استمرار برنامه های فرهنگی بالاخص از حیث کیفی،خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین راههای ایجاد آرامش روحی در زندان ها اجرای فعالیت های فرهنگی و تربیتی همچون برنامه های قرآنی،تربیت بدنی و هنری و... در زندان هاست که در اولویت های سازمانی امسال توسط ریاست سازمان ترسیم و بر آن تاکید شده است .

این مقام قضائی استان افزود:توجه کارشناسی به این بخش و استفاده از ظرفیت های استانی با تعامل سازمان های متولی امر ، قرارگاه اجتماعی زندان و... باید در دستور کار باشد .

مرادی با اشاره به اینکه از ماده 79 الی 96 آئین نامه سازمان زندان ها پیرامون فعالیت ها و اقدامات حوزه فرهنگی و تربیتی در ندامتگاهها می باشد بر برنامه ریزی تخصصی همراه با تبین اهداف سازمان تاکید کرد و بیان نمود: آموزش در تمامی حوزه ها بویژه مهارت های اساسی زندگی،برنامه های فرهنگی و تربیتی و... از ضروریات برنامه های اصلاحی است.

در پایان نیز حاضرین در جلسه با گفتگو به بیان نکته نظرات و پیشنهادات پرداختند که چندین مصوبه نیز به همراه داشت .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha