بررسی فرآیند انتقال زندان نهاوند و بازدید میدانی از زمین پیشنهادی

سرپرست زندان های استان پس از جلسه بررسی انتقال زندان نهاوند از زمین پیشنهادی شهرداری برای احداث زندان جدید بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، بروجنی سرپرست زندان‌های استان ضمن دیدار با شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به همراه وی از زندان این شهر بازدید کرد.

در ابتدا جلسه ای در دفتر رئیس زندان نهاوند با حضور شهبازی نماینده مردم نهاوند، بروجنی سرپرست زندان های همدان و یوسفی شهردار نهاوند و جمعی از مسئولان ستادی اداره کل زندان های همدان با هدف بررسی فرآیند انتقال زندان به بیرون از شهر برگزار شد که پس از تشریح وضعیت کنونی زندان نهاوند و هر سه طرف مذاکره کننده بر ضرورت انجام این انتقال تاکید کردند.

بروجنی سرپرست زندان‌های استان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این زمینه گفت: انتقال زندان‌های فرسوده به بیرون از شهرها یکی از اولویت مهم سازمان زندانها در سال جاری است که در استان همدان انتقال دو زندان تویسرکان و نهاوند به دلیل قدمت و مکان نامناسب به بیرون از شهر ضرورت دارد.

بروجنی افزود: برای دستیابی به اهداف متعالی سازمان زندان ها در حوزه اشتغال و اجرای درست اقدامات اصلاحی و تربیتی نیازمند زیرساخت های مناسب و مطلوب هستیم.

شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سختی کار زندانبانی گفت: کارکنان زندان جهادگرانی هستند که خالصانه در راه خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده تلاش می‌کنند.

شهبازی تصریح کرد: وضعیت کنونی زندان نهاوند با اهداف سازمانی در حوزه اشتغال و حرفه آموزی همخوانی ندارد و با انتقال این زندان به بیرون از شهر و احداث زندان جدید قطعا خدمت رسانی به زندانیان در این زمینه تسهیل خواهد شد.

یوسفی شهردار نهاوند نیز در این جلسه تاکید کرد: علاوه بر مسائل امنیتی از نظر معماری شهری وجود زندان در مرکز شهرها پذیرفته شده نیست و شهرداری نهاوند به صورت ویژه در خصوص این انتقال با اداره کل زندان های استان همکاری خواهد کرد.

یوسفی افزود: در حال حاضر زمینی برای اجرای این پروژه در حومه شهر نهاوند در نظر گرفته ایم که در صورت موافقت کارشناسان اداره کل زندان ها، اقدامات حقوقی برای تحویل زمین مورد نظر انجام خواهد شد.

پس از این جلسه، بروجنی سرپرست زندان های همدان به همراه شهبازی نماینده مجلس شورای اسلامی شهر نهاوند از زندان این شهر بازدید و با زندانیان دیدار و گفتگو کردند.

در پایان نیز بروجنی به همراه کارشناسان ستادی اداره کل زندان های استان همدان از زمین پیشنهادی شهرداری نهاوند بازدید کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha