بازدید رئیس‌کل دادگستری و مقامات ارشد قضائی سیستان‌وبلوچستان از زندان مرکزی زاهدان

در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی برحضور میدانی مقامات قضایی و قضات در زندان ها،رئیس کل جدید دادگستری استان و هیات همراه در زندان مرکز ی وکانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداه کل زندان های سیستان وبلوچستان،دراین بازدید حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد رئیس کل جدید دادگستری استان و مقامات ارشد قضایی به اتفاق قضات حوزه مرکز استان با همراهی خسروی مدیرکل زندان های استان از ندامتگاه مرکزی زاهدان بازدید کرد.
خسروی ضمن عرض خوشامدگوئی و قدردانی از برنامه ریزی جهت حضور قضات دادگاههای کیفری ، تجدید نظر و انقلاب در راستای رسیدگی به وضعیت پرونده های قضائی و مشکلات مددجویان،در جلسه نشست رئیس کل دادگستری با قضات در زندان مرکزی، به ارائه گزارشی مختصر به تشریح اقدامات حوزه های قضائی و زندان در سال گذشته پرداخت. ایشان در ادامه همراهی و تعامل قضات و مسئولان قضائی را در استفاده حداکثری از ظرفیت های ارفاقات قانونی به ویژه نظام نیمه آزادی در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی پیرامون خانواده های مددجویان و جمعیت کیفری را در زندان ها یادآورشد.
رئیس کل دادگستری استان باتشکر و قدردانی از حضور مسئولان ارشد قضائی استان،قضات،مدیرکل و کارکنان زندانها ، به بررسی آمار شاخص های 18 گانه قضایی ارائه شده توسط زندانهای استان پرداخت و در ادامه خاطرنشان کرد: با زندانی شدن یک فرد برخی مشکلات معیشتی،اقتصادی،فرهنگی و... در کانون خانواده آن بروز خواهد نمود و با تدبیر قاضی در خصوص افرادی که مرتکب بزه برای اولین بار گردیده اند با نگاه سازنده و بدور از نگاه مجرمانه به فرد،بصورت جزئی دلایل ارتکاب به بزه بررسی و با درنظر گرفتن تبعات ناشی از حبس برای فرد مجرم چنانچه دارای شرایط ارفاقات قانونی باشد نسبت به اعمال امتیازات و اجازه بازگشت فرد به جامعه و کانون خانواده فراهم شود.
این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: صرفاً محکمه داری در دادسراها و دادگاهها از وظایف مجموعه قضائی نیست بلکه در قانون اساسی ماموریت های حائز اهمیت تری نیز بر عهده قوه قضائیه نهاده شده که یکی از آنها احیای حقوق عامه و همچنین تامین آزادی مشروع است.
وی تصریح کرد: نگاه جدید با هدف کمک به آزادی متهمان و محکومین نادم می باشد.این نگاه دریچه ای خواهد بود به سوی افرادی که حضور آنها در جامعه مخل امنیت نباشد و تحقق رأفت اسلامی جهت متهمان بر مبنای چارچوب های قانونی مشخص شده است .
لازم به ذکر است در این نشست از قضات و کارکنانی که در خصوص انجام تشریفات قضایی در راستای تحقق زمینه عفو ، تعلیق و نظام آزادی مشروع تلاش نموده بودند تقدیر بعمل آمد و مسئولان ارشد قضائی استان به اتفاق قضات شعبات با حضور در اندرزگاههای مربوطه ندامتگاه مرکزی زاهدان ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان به بررسی مشکلات قضایی و پرونده ای آنان پرداختند .
از دیگر برنامه های بازدید افتتاح پروژه های تکمیلی خوابگاه کانون اصلاح و تربیت و سالن ورزشی مجموعه اداره کل زندانهای استان بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha