مراسم پایان‌دوره فراگیران آموزشی «مرکز آموزش تخصصی شهید کچویی» سازمان زندان‌ها

مراسم پایان‌دوره ۳۲۰ فراگیران آموزشی مرکز آموزش تخصصی شهید کچویی باحضور رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، این مراسم با حضور سردار سلیمان جرجم رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، سرهنگ ضیابخش فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها و سایر مدعوین با نظم و اقتدار برگزار شد.

مراسم پایان دوره فراگیران آموزشی مرکز آموزش تخصصی شهید کچویی سازمان زندان‌ها

این مراسم با استقبال رسمی و اجرای تشریفات و ادای احترام به مقام والای شهدای دفاع از حریم ولایت در ورودی میدان صبحگاه آغاز و سپس با ارائه گزارش تفصیلی پادگان توسط فرمانده مرکز آموزش، ادای سوگند توسط سربازان، اعطاء سردوشی نماینده فراگیران و اجرای حرکات میدانی انجام یافت.

سردار جرجم در این مراسم با تبریک به فراگیران و ورود سردوشی‌بگیران به صحنه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت لازمه هر سرزمین، هر ملت و هر موجودیتی است و مسلما مهمترین رکن امنیت، سرمایه انسانی کارآمد خواهد بود. دوران خدمت سربازی مقدمه‌ای است برای گام دوم انقلاب اسلامی که پیشران اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی همچنین خبر داد؛ با عنایت و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت وظیفه عمومی در نیروهای مسلح، باتوجه به منطقه عملیاتی و وضعیت بومی یا غیربومی بودن سربازان با سه ماه کاهش از 17 تا 24 ماه به 14 تا 21 ماه کاهش تقلیل یافته است که با لحاظ کسری خدمت‌های تاهل و فرزندآوری، ایثارگری، بسیج و مهارت آموزی، میانگین مدت خدمت در حال حاضر حدود 14 ماه می‌باشد.

رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح افزود: بنابراین میانگین خدمت 14 ماهه پیش بینی شده در بند "ت" ماده 102 برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال 1402 عملیاتی شده است. همچنین با عنایت معظم له خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف می‌باشند.

گفتنی است این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع ادامه یافت و یگان‌های منتخب از مقابل کلام‌الله مجید رژه رفتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha