اعطای مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر

سید محتشم حسینی مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از موافقت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان تحت مراقبت پابند الکترونیک استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر از زندان سما بوشهر بازدید کرد.

عمار شهنیایی که به همراه سبحانی‌نیا قاضی ناظر زندان از قسمت پایش و رصد زندانیان تحت مراقبت پابند الکترونیک بازدید می‌کرد بر توجه به استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از پابندهای الکترونیکی، مجازات‌های جایگزین حبس و تخفیفات ارفاقی در اولویت برنامه دستگاه قضایی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر اضافه کرد: سرکشی از زندان‌ها و بررسی مطالبات مددجویان در برنامه کاری قضات و مسئولان دادگاه‌ها در شهرستان‌های استان بوشهر قرار دارد و از ظرفیت‌های مختلف برای حبس‌زدایی استفاده می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان در اولویت برنامه‌ها است افزود: از ظرفیت‌های مختلف در رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند در کاهش آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها با همکاری خیرین و رئیس کل دادگستری استان استفاده می‌شود.

سید محتشم حسینی اضافه کرد: به منظور رفاه حال خانواده‌های زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، دستگاه قضایی به ویژه رئیس کل دادگستری استان بوشهر اقدامات مهم و قابل توجهی در برنامه قرار داده است.

وی بیان کرد: در بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر از زندان سما، با مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان تحت مراقبت پابند الکترونیک استان بوشهر موافقت شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha