کد خبر: 9454
۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
آزادی ۵۱ زندانی استان کرمان

به‌مناسبت‌هفته قوه قضاییه ۵۱ زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد شدند. ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان، گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه زمینه آزادی ۵۱ نفر از محکومین جرائم مالی غیرعمد در استان فراهم شد که ۲۰ نفر به صورت نمادین در مراسمی از زندان مرکزی کرمان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر ذوالفعلی نژاد افزود: بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان برای آزادی این افراد با کمک خیران ستاد دیه و بانک‌های عامل فراهم شده وهمچنین بیش از صد نفر از قضات عمومی و انقلاب دادستان محترم و معاونان دادگستری و دادیاران در زندان مرکزی با بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان چهره به چهره دیدار و دستور لازم را برای رفع برخی موانع و مشکلات این مددجویان صادر کردند.‌

رئیس کل دادگستری استان کرمان هم در آیین آزادی محکومان مالی جرایم غیرعمد بیان کرد: رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان با بررسی پرونده مددجویان زندان‌ها، افراد واجد شرایط را شناسایی و مرخصی ۱۰ روزه را برای آنها اعمال کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، افزود: ۵۱ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد با کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه مرکز، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، خیران و تسهیلات بانکی آزاد شدند.

وی با تاکید بر پیگیری اشتغال و حرفه‌آموزی، توجه به معنویات و آموزش قرآن و ایجاد زمینه بازگشت افراد به زندگی دین مدارانه در زندان‌ها افزود: مسئولان زندان‌ها باید سیاست‌های جاری در زندان‌ها را برای رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح کنند تا نقشه‌های پلید دشمنان قسم خورده این نظام بیش از پیش نقش برآب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این مراسم گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اقدامی پدرانه و احساس تکلیف الهی و انسانی است. و باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندان‌ها تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.
انتهای خبر/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha