آزادی 18 زندانی ایلامی در اولین روز هفته قوه قضاییه

با همکاری ستاددیه استان ایلام و به مناسبت هفته قوه قضاییه، 18 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، با حضور رییس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مراجع قضایی، در اولین روز از هفته قوه قضاییه مراسم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در زندان مرکزی ایلام برگزار شد.

علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم گفت: تلاش ما و مراجع قضایی برای حل مشکلات زندانیان است و افتخار ما در دستگاه قضایی رسیدگی به درخواست های مردم است. وی افزود: از اینکه تعدادی از زندانیان در هفته قوه قضاییه از زندان آزاد می شوند خوشحالیم و از تمام توان خود برای کاهش جمعیت کیفری که یکی از اولویت های قوه قضاییه است استفاده می کنیم.

رییس کل دادگستری ضمن تقدیر از خدماتی که مسئولین زندان به جامعه زندانیان ارائه می دهند، عنوان کرد: فعالیت های اصلاحی و تربیتی با کمک اقدامات فرهنگی، حرفه آموزی و اشتغال، روانشناسی و روان درمانی می بایست به بازسازگاری اجتماعی زندانیان منجر شود.

آزادی 18 زندانی ایلامی در اولین روز هفته قوه قضاییه

بخشنده دادستان ایلام نیز در ادامه اذعان داشت: مسئولین زندان های ایلام علاوه بر تلاشی که برای حل مشکلات زندانیان دارند به خانواده های آنان نیز توجه کرده و در راستای کاهش آسیب ها اقدامات مثمر ثمری انجام شده است. وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین برای آزادی زندانیان و کمک مراجع قضایی در اعطای تسهیلات قضایی بسیار اثربخش بوده است و انتظار می رود این روند ادامه یابد.

مجید احسانی مدیرکل زندان های ایلام در ابتدای این مراسم گفت: در سال گذشته مراجع قضایی 818 مورد از زندان ها بازدید داشتند و رییس کل دادگستری و دادستان نیز بیش از 40 مورد در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل از زندان های استان بازدید داشتند.

آزادی 18 زندانی ایلامی در اولین روز هفته قوه قضاییه

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 2342 مورد دادرسی الکترونیکی انجام شد و دادرسی به صورت ارتباط زنده ویدیویی بین زندانی و قاضی پرونده برقرار گردید. احسانی تصریح کرد: بیش از 90 درصد از دادرسی ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و در حوزه پابند الکترونیکی نیز از ابتدای تاسیس مرکز مراقبت الکترونیک تا کنون برای 265 زندانی از پابند الکترونیک به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha