آموزش بررسی روش‌های توانمندسازی زندانیان آزادشده برگزار شد

راه کارهای توانمند سازی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده با حضور  مدیر کل اقدامات حمایتی ، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات زندان های کشور، رییس دادگستری انزلی و مدیرکل زندانهای گیلان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان،دوره آموزشی راه کارهای توانمند سازی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده و خانواده ایشان با حضور مدیر کل اقدامات حمایتی ، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات زندان های کشور، رییس دادگستری انزلی و مدیرکل زندانهای گیلان برگزار گردید.

در این دوره ۲ روزه با شرکت روسای مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کشور که میزبانی اداره کل زندان های گیلان است، مباحثی مانند برنامه‌های حمایتی، کاربرد سامانه‌های نرم افزاری در هدایت شغلی و تبیین اولویت‌های سازمان زندان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همایش بررسی روش‌های توانمند سازی زندانیان آزاد شده برگزار شد

مدیر کل زندان‌های گیلان با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات حمایتی با هدف کاهش آسیب‌ها برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در دوران حبس و حتی بعد از آزادی، گفت: گره گشایی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و فعالیت مددکاری به عنوان حامی و مشاور برای میانجی‌گری از جمله‌ی این اقدامات است.

رضا محمدی اصل افزود :اقدامات حمایتی با هدف کاهش آسیب‌های مددجویان و خانواده آنان در دستور کار است که به نوعی تکمیل‌کننده چرخه اصلاح‌ و تربیت مددجویان، چه در دوران حبس و چه بعد آزادی آنان از زندان است.

آموزش بررسی روش‌های توانمند سازی زندانیان آزاد شده برگزار شد

دائی مدیرکل اقدامات حمایتی زندان‌های کشور هم در این دوره گفت: آموزش و اشتغال برای گروه هدف و تامین نیازهای خانواده‌های آن‌ها از جمله اقدامات مهم است ،و دفتر اقدامات حمایتی چتری برای گروه هدف می باشد

وی اساس و فلسفه مددکاری، گره‌گشایی از مشکلات و دستگیری از زندانیان و خانواده آنان در دوران حبس و حتی پس از آزادی مهم دانست،و مددکاران را حامی، راهنما و مشاور زندانی و خانواده بیان داشت و اقداماتش را در نقش میانجی‌گر، رنگ‌وبوی نیکوکاری و یاری‌گری عنوان کرد .

وی افزود: خیران در اجرای اقدامات حمایتی در خصوص زندانیان و خانواده‌های آن‌ها نقش بسیار موثری دارند.

همایش بررسی روش‌های توانمند سازی زندانیان آزاد شده برگزار شد

نادر اکبری رییس دادگستری بندر انزلی هم در اجرای این دوره گفت : اصلاح و تربیت زندانیان مهمترین مأموریت سازمان زندان‌هاست که تلاش می‌شود این امر به نحو احسن انجام شود.

اکبری افزود:معتقد هستیم که ایجاد اشتغال در زندان‌ها باعث اصلاح و تربیت زندانیان می‌شود، و اشتغال زایی نیز کلید توانمندسازی و بستری برای بهبود زندگی نیازمندان در ابعاد مختلف است.

رضایی مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات زندان های کشور در این همایش در خصوص بهینه سازی و افزایش ظرفیت سامانه ها درراستای بهبود ارتباطات مخصوصا ارتقای زیر ساخت ها برای چابک سازی و تسهیل و تسریع در وظایف مددکاران به جهت ارایه تسهیلات بی وقفه برای خانواده زندانیان مواردی را عنوان و بیان کرد، باید با بروز بودن اطلاعات و دانش کاربران د ر راستای اولویت های سازمانی گام های ارزنده ای برداشت .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha