تکلیف شرعی داریم تا مبانی اسلام را به یکدیگر یادآوری و اشاعه دهیم

در آستانه فرارسیدن ماه محرم و صفر با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان و دیگر اعضا ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر زندان های سیستان و بلوچستان تشکیل جلسه داد . 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان، محمودرضا یزدی مسئول دارالقرآن زندان های استان با ارائه گزارش مختصر از اقدامات صورت گرفته در حوزه برنامه های ستاداقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر در زندان ها پرداخت و در ادامه دستورالعمل و شیوه نامه ارسالی از سوی فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها در ایام محرم و صفر قرائت کرد .

خسروی با اشاره به فرارسیدن ایام حزن و اندوه ، ماه محرم و صفر ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماهی که فلسفه قیام آن برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر بود ، گفت:انجام واجبات تاکید شده در دین مبین اسلام منشا عاقبت بخیری انسانهاست و در شرایط کنونی جامعه دشمنان دین یکتاپرستی در صدد کمرنگ کردن اسلام ناب محمدی هستند و از هر راهی مترصد فرصتی هستند تا چهره اسلام را مخدوش کنند و برای خنثی کردن این حربه ها نیاز به آشنائی و استفاده از ابزارهای به روز همراه با آموزش است . 

مدیر کل زندان های استان اظهار داشت:تکلیف شرعی در قبال یکدیگر داریم تا مبانی اسلام را به یکدیگر یادآوری کنیم و با آگاه سازی و دعوت از مردم پیرامون فلسفه نماز و امر به معروف و نهی از منکر ، ترویج دهنده اسلام ناب باشیم . 

وی تصریح کرد:اینک با توجه به رسالت زندان ها در امر اصلاح و تربیت زندانیان باید به گونه ای تدبیر شود که اکنون در زندان بسر می برند فضائی در جهت خودسازی و تقرب به خدا برای آنها با استفاده از ظرفیت روحانیون ، علماء وکارشناسان دینی در کنار دیگر برنامه های اصلاحی همچون کارگاههای آموزشی ، فنی و حرفه ای و . . . فراهم سازیم .

خسروی در ادامه افزود؛ از کارکنان و سربازان وظیفه در این مقطع زمانی که زندگی آنها با محیط زندان بر مبنای تامین امنیت و حفظ آرامش جامعه و انجام رسالت کاری رقم خورده است نباید غافل شد . 

در پایان اعضاء ستاد با تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در مسیر اعتلا و تحقق این امر واجب مطالبی را بیان کردند که این جلسه چندین مصوبه جدید در پی داشت .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha