زندان می‌تواند سکوی معراج باشد

حجت الاسلام میرزا محمدی از خطبای برجسته کشور به دعوت زندان زاهدان در جمع مددجویان این زندان به ایراد سخن پرداخت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام میرزامحمدی در این کلاس اخلاق که با حضور محمد مرادی معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان های سیستان و بلوچستان و مرتضی پیری مدیر زندان زاهدان و جمع کثیری از مددجویان برگزار شد گفت : خداوند عالم دنیا را محل آزمایش انسان قرار داده است. انبیا از سوی خداوند آمده اند تا راه خداشناسی را به انسان نشان بدهند و این انسان است که اختیار دارد تا میان راه انبیا که راه خداوند است و راه شیطان کدام را انتخاب کند .

وی با ذکر احادیثی در خصوص مهربانی و رحمت خداوند گفت : خداوند قرآن را برای هدایت انسان نازل نمود و طبق آیات این کتاب شریف خداوند به علت مهربانی بر مخلوقاتش باب توبه را در دستگاه آفرینش باز گذاشته است و حتی فرموده است که توبه کنندگان را دوست دارد .

ایثارگر و راوی دفاع مقدس خطاب به زندانیان گفت :زندان می تواند برای بعضی ها فقط یک خوابگاه باشد ولی برای بعضی دیگر زندان می تواند سکوی معراج باشد چرا که در خارج از زندان خیلی ها فرصت فکر و توبه را ندارند . انسان همیشه باید بهترین راه را انتخاب کند برای این انتخاب نیاز به تفکر است یک لحظه تفکر می تواند یک عمر انسان را تغییر دهد .اگر از مدت حضور در زندان برای تفکر و تعقل استفاده شود زندان می تواند سکوی رشد و تربیت و اصلاح باشد .

این خطیب برجسته از ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت برای بازگشت و توبه یاد کرد و گفت : رحمت خداوند در این ماه قابل مقایسه با سایر ایام نیست در این ماه باید با خدا آشتی کنیم ادعیه ای که از پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام وارد شده است برای این است که یاد بگیریم چگونه با خدا حرف بزنیم.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha