«جشن گلریزان» شهرستان مراغه برگزار شد

دادستان مراغه گفت: ۷۰ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد در ندامتگاه این شهرستان به سر می‌برند و چشم به راه مساعدت خیران هستند تا بار دیگر به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی ، جشن گلریزان مراغه با حضور مدیر کل زندانهای آذربایجان شرقی ،مسئولین ارشد شهرستان مراغه وجمعی از خیرین برگزارشد.

محمود نعمتی دادستان شهرستان مراغه در این مراسم طی سخنانی گفت :۷۰ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد در ندامتگاه این شهرستان به سر می‌برند و چشم به راه مساعدت خیران هستند تا بار دیگر به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

نعمتی در ادامه افزود: انجمن حمایت از زندانیان مراغه در زمینه جمع‌آوری مساعدت‌های خیران و آزادی زندانیان و همچنین حمایت از خانواده‌های آنان امانتدار است و علاوه بر آن ستاد دیه استان نیز در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت دارد.

به گفته وی در سال گذشته خیران این شهرستان به میزان ۴.۹ میلیارد تومان مساعدت نقدی و غیرنقدی داشتند که در نتیجه آن ۱۹ نفر از سوی انجمن ‌حمایت از زندانیان آزاد شدند و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌ هزینه‌های معیشتی، درمانی و تحصیلی به خانواده‌های زندانیان پرداخت شد.

دادستان مراغه اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع با کمک‌های خیران و ستاد دیه آذربایجان شرقی و همچنین به واسطه پرداخت جرائم به صورت مستقیم از سوی زندانیان، ۵۶ محکوم مالی و جرائم غیرعمد مراغه آزاد شدند.

نعمتی همچنین از خیران شهرستان و مراغه‌ای های مقیم سایر شهرستان‌ها خواست تا در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به مانند گذشته مشارکت فعال داشته باشند.

امام جمعه مراغه نیز در این آیین بیان کرد: مردم‌ این شهرستان همواره در کارهای خیر پیشگام بوده‌اند که یکی از نمونه‌های بارز آن ساخت مرکز دارالایتام این شهرستان با حمایت خیران است.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: براساس آیات الهی، خداوند به کسانی که در راه خداوند انفاق و نیکوکاری کرده و به نیازمندان و فقیران کمک کنند، چندین برابر آن اعطا می‌کند.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) به ویژه کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز همواره در آزادی بردگان و انفاق گام برداشته‌اند و بر همین اساس نیز آزادی زندانیان غیر عمد حرکتی خیرخواهانه است که به مومنان توصیه می‌شود.

شایان ذکر است در جشن گلریزان مراغه مبلغ 850 هزار تومان جهت آزادسازی زندانیان توسط خیرین جمع آوری شد.

جشن گلریزان شهرستان مراغه برگزارشد

جشن گلریزان شهرستان مراغه برگزارشد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha