بسیج مددکاران اجتماعی زندان‌های آذربایجان غربی برای اعمال حداکثری عفو رهبری تا پایان سال
جلسه عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در مورد اعمال عفو معیاری ۱۴۰۱

در یک سری اقدامات جهادی مسئولین و مددکاران زندانها برای تسریع در بهره مندی زیاد مددجویان از عفو معیاری مقام معظم رهبری در آذربایجان‌غربی بسیج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، جلسه تسریع اقدامات مربوط به عفو معیاری مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیتهای صلح و سازش در پرونده های دارای شاکی خصوصی با حضور دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شد .

در جلسه تسریع اقدامات مربوط به عفو معیاری مقام معظم رهبری که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تبریک عید مبعث بیان داشت: تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در عفو بی سابقه معیاری، دلهای ملت غیور ایران را به هم پیوند داد و مردم از این فرمان و تصمیم ارزشمند رهبر معظم بسیار خوشحال و خرسند شدند. وی افزود: هماهنگی خوبی بین مسئولین قضایی و زندانهای استان در اجرایی کردن دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری شکل گرفته است و تلاش بر آن داریم تا طعم شیرین این عفو را خانواده های متهمان و محکومان در سریعترین زمان ممکن بهره مند شوند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام یافته در خصوص عفو معیاری مقام معظم رهبری پرداخت و تاکید کرد: باید با جدیت هر چه بیشتر و با همکاری مجموعه های مرتبط در این خصوص با اقدامی جهادی در اسرع وقت مقدمات لازم برای عفو و آزادی واجدین شرایط فراهم و عملیاتی گردد. در ادامه جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاهها پرداخته و گزارشی از اقدامات انجام گرفته را ارائه و مصوباتی به تصویب رسید که از جمله این مصوبات این بود که مقرر شد در سطح استان با یک همت جدی روی پرونده های جرائم اموال و مالکیت با استخراج آمار تعیین تکلیف متهمین این پرونده ها در اولویت جدی قرار گیرد تا با شمول عفو یا سایر ارفاقات قانونی زمینه مختومه شدن این پرونده ها فراهم گردد.

در این جلسه همچنین مصوب شد لیست تمامی افرادی که دارای محکومیت رد مال، حبس و دیه به غیر از سرقت دارند استخراج و روسای زندانها، مددکاران و شعب شوراهای حل اختلاف با یک اقدام عاجل تلاشهای لازم را برای جلب رضایت شکات انجام نمایند. اعطای تسهیلات به زندانیان محکوم مالی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از سوی ستاد دیه و پرداخت مهریه محکومین معسر به تعداد دو سکه از اقدامات ستاد دیه استان بود که با پیگیری روسای زندانها و مددکاران باید به زودی نتیجه آن در اعلام اسام یعفو اعمال گردد .

پویش خیرین برای آزادی زندانیان محکوم دیه غیر عمد و استفاده از تسهیلات مالی بزه دیدگان تا سقف ۲۴ میلیون تومان مصوبات جلسه فوق العاده تسریع در اعمال حداکثری عفو مقام معظم رهبری بود،در این جلسه توصیه گردید زندانیان که در غیبت هستند عفو شامل آنها شده طی فراخوان نسبت به اعلام ازادی آنها اقدام گردد این فراخوان و اعلام توسط کارشناسان زندانها بعد از احصاء اسامی غایبین مشمول عفو صورت گیرد .

از دیگر مصوباب این جلسه این بود که کلیه محکومین مهریه که با اقساط یا صرف مهریه و پیش قسط، اعم از رای اولی یا تقسیط به خاطر دو سکه در زندان هستند مقدمات آزادی آنها فراهم گردد.

در پایان جلسه با راه اندازی شعبه ویژه حل اختلاف در بازداشتگاه شهرستان ارومیه موافقت شد.

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

با سلام این خبر جهت انتشار تقدیم حضور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha