مشاغل صنایع دستی در زندان‌های استان قزوین توسعه می‌یابد

مدیرکل زندانهای استان قزوین از توسعه مشاغل صنایع دستی و اشتغال نشسته در زندانهای استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی درحاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی زندانیان گفت: حمایت و توسعه برنامه های اشتغال و حرفه آموزی بویژه صنایع دستی زندانیان ، تاثیر مثبتی در ایجاد اشتغال پس از آزادی زندانیان و کسب درآمد برای آنها دارد.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های سایر نهادهای مرتبط بویژه بخش های خصوصی و کارآفرینان برای توسعه برنامه های شغلی زندانیان افزود: بستر مناسب در زمینه توسعه کارآفرینی بخصوص در بخش صنایع دستی، همراه با طرح های مشارکتی و تطبیق فعالیت ها با بازار کسب وکار در زندانهای استان ایجاد شده و درحال حاضر بالغ بر 307 نفر از زندانیان در مشاغل خودجوش و کار فرمائی صنایع دستی و همچنین اشتغال نشسته فعالیت دارند.

مشاغل صنایع دستی در زندان  های استان قزوین توسعه می یابد
بهرامی در ادامه متذکر شد: بیکاری یکی از عوامل بروز آسیبهای اجتماعی و به تبع آن ارتکاب جرم است. برای حل این مشکل باید طرحهای شغلی با مشارکت بخش های ذیربط بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته وگسترش یابد. در همین راستا با مشارکت وهمکاری سازمان صمت و بخش خصوصی، چند طرح شغلی در زندانهای استان، راه اندازی خواهدشد.

مدیرکل زندانهای استان اذعان داشت: اشتغالزایی در بین زندانیان منجر به کسب درآمد و تأمین معاش برای خانواده آنها گردیده و این باعث کاهش آسیبهای ناشی از تحمل حبس سرپرست خانواده نیز خواهدشد.
این مقام مسؤل در پایان ابراز امیدواری کرد: با توسعه طرحهای شغلی بویژه صنایع دستی زندانیان، درآینده نزدیک شاهد کاهش تکرار جرم و تغییر سبک زندگی آنها وخانواده هایشان در جامعه باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha