نداشتن شغل و مهارت عامل تاثیرگذار در انجام بزه است

به منظور تحقق اهداف عالیه سازمان زندان ها و در راستای ایجاد اشتغال و حرفه آموزی مددجویان،هیات اندیشه ورز استانی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های سیستان وبلوچستان،محمد مرادی معاون سلامت و دبیر هیات اندیشه ورز استانی،روسای دوایر ستادی و مراکز تامینی و تربیتی و مسئولان اشتغال و حرفه آموزی زندان های تابعه تشکیل جلسه داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان،دومین جلسه هیات اندیشه ورز استانی با هدف هم افزائی و ارتقاء سطح کیفی برنامه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان برگزار شد .
مرتضی معینی زاده مسئول اشتغال زندان های استان با ارائه آمار و گزارشی مختصر اهم اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه اشتغال و مهارت آموزی مددجویان را تشریح کرد و با اشاره به مصوبات جلسات قبلی در بخش اشتغال و کسب مهارت زندانیان از میزان پیشرفت مصوبات،تحقق آنها و علل عدم تحقق و کُندی برخی مصوبات را بیان کرد.
محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان با تاکید بر توجه بیشتر در امر اشتغال گفت:سه فصل ازسال نزدیک به سپری شدن می باشد و برخی تکالیف در حوزه اشتغال و حرفه آموزی مددجویان معطل مانده است و نیاز دارد در اندک زمان باقیمانده تا پایان سال براساس انجام تکلیف شرع و اجرای مفاد آئین نامه سازمانی آنها را محقق کنیم . پیگیری تفاهم نامه ها و اجرائی نمودن آنها از اولویت بخش اشتغال باشد تا با استفاده ازظرفیت سازمان ها،نهادها و بخش خصوصی بستر مناسبی در زمینه اشتغال و اشتغالزائی جهت مددجویان در سطح استان فراهم سازیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:طی نشستی که با مدیرکل جهاد کشاورزی استان داشته مقرر گردید توسط کارشناسان در مرکزاستان و همچنین سطح شهرستان های تابعه به آن دسته از زندانیان که در روستاها سکونت دارند و امکان کشاورزی برای آنها مهیا است آموزش های لازم در مسیر ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت جهادکشاورزی برایشان صورت بپذیرد .
مدیرکل زندان های استان افزود:تعامل دربکارگیری ظرفیت سازمان های میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای در امر اشتغال مددجویان و خانواده های آنان،نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و نداشتن شغل و مهارت عامل تاثیرگذاری در انجام بزه است که باید تلاش شود با همت مسئولین دلسوز دستگاه های متولی امر اشتغال استان و شهرستان آن را جامه عمل بپوشانیم.
وی نداشتن ضامن معتبر جهت دریافت وام اشتغال توسط مددجویان را از مهمترین دلایل عدم جذب اعتبارات استانی در بخش اشتغال آنها عنوان نمود و تصریح کرد:باید تدبیری در امر سهولت دریافت وام ها فراهم شود تا با جذب تسهیلات بانکی اعطائی در مسیر اشتغال و اشتغالزائی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشته شود.
خسروی با تقدیر و تشکر از ریاست معزز سازمان زندان ها در راستای پایه گذاری اساس استفاده از خردجمعی با برگزاری نشست هیات اندیشه ورز درسطح کشور،گفت:یقیناً هرگاه مجموعه ای که با هم اندیشی و هم افزائی به صورت کارشناسی و استفاده از تجارب کارشناسان همان حوزه پیش برود کمتر دچار مشکل می گردد و موفقیت در تحقق اهداف سازمانی را دست یافتنی تر خواهد دید .
در پایان جلسه روساء و مسئولان اشتغال مراکز تامینی و تربیتی استان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و این جلسه در آخر با جمع بندی و ارائه راهکارها،چند مصوبه بمنظور تسریع در اجرای برنامه های حوزه اشتغال به همراه داشت .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha