کانون اصلاح و تربیت اهواز میزبان باستانی‌کاران/ روشان: فرهنگ پهلوانی و اخلاق‌مداری سیره تربیتی شهداست

مدیرکل زندانهای خوزستان در آیین سه شنبه های «در مسیر سعادت با شهدا» در محل کانون اصلاح و تربیت اهواز  گفت: سیره تربیتی شهدا و تبیین آن برای نسل جوان به عنوان الگوسازی در فرایند اصلاح رفتار می تواند تضمین کننده کاهش جرم و ناهنحجاری در جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، غلامرضا روشان در جمع تعدادی از مقامات قضائی، ورزشی و باستانی کاران اهواز افزود: ورزش پهلوانی و باستانی کاری شیوه و سیره امام علی (ع) را الگو قرار داده و این هم برای زندانبان و هم برای زندانی می تواند ضامن تحقق اهداف و رویکردهای تربیتی باشد.روشان افزود: زندان محل اصلاح مجرم است و این برنامه و رسالتی است که همه دستگاه ها و مؤثرین باید در به ثمر رسیدنش مشارکت داشته باشند.

مدیرکل زندانهای خوزستان تصریح داشت: ما در قالب طرح سه شنبه های در مسیر سعادت با شهدا که همه هفته در تمام زندانها انجام می پذیرد، در تلاشیم تا با شناساندن سیره و شاخصه های تربیتی و رفتار و هدف شهداء، در راستای تعمیق آموزه های اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه زندانیان و ارزش مداری آنان گام های مؤثر تری برداریم.

روشان تصریح داشت:شهدا جان خود را نثار کردند تا مردم ایمن و مصون از خبائث دشمنان بمانند لذا تعهدی که شهدا سرمنشاء آن بودند را امروز ما باید دنبال کنیم تا هر کدام به نوبه خود بتوانیم باری از مشکلات جامعه را مرتفع سازیم و هر دستگاه و ارگانی می تواند در این اقدام ارزشمند سهیم باشد.

گفتنی است در ادامه این برنامه که با حضور جمعی از مسئولین همراه بود، رییس آموزش منطقه 4 اهواز با استقبال از طرح های مدیرکل زندانهای استان، از پیگیری برای فعالسازی مدرسه در این مؤسسه کیفری با اعطای امتیاز جدید جهت پوشش مهرجویان بازمانده از تحصیل خبر داد.

همچنین رییس فنی حرفه ای امام هادی نیز از آمادگی این مرکز برای راه اندازی شعبه رسمی فنی حرفه ای متناسب با وضعیت و نیازهای مهرجویان خبر داد.

در ادامه این نشست که با حضور مسئولین ورزشی و تربیتی استان همراه بود، گروه باستانی کاران پوریای ولی اهواز به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha