میزخدمت ۸۲ نفر از مقامات قضایی برای زندانیان زندان‌های استان کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان از پایش و غربالگری زندانیان کردستان خبر داد و گفت: در راستای اولویت‌های ابلاغی رئیس سازمان زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری و تحقق اهداف اجرای طرح حبس زدایی ، وضعیت زندانیان رصد و پایش می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کردستان ، با حضور رئیس کل دادگستری کردستان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، معاونین و ۸۲ تن از قضات با حضور هم‌زمان در زندان مرکزی سنندج و 8 مرکز بازپروری و ندامتگاه تابعه استان ، با زندانیان دیدار چهره به چهره داشتند و طرح غربالگری و پایش مددجویان را اجرا کردند .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ، رئیس کل دادگستری استان در خصوص اجرای پایش کلی زندانیان استان گفت: هدف از اجرای این طرح ، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان است تا در این ماه قرآنی و سال نو بستر آزادی زندانیان واجد شرایط را فراهم و در سال نو و عید فطر در کنار خانواده باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق ، ضمن تناسب صدور قرارهای تأمین با جرم ارتکابی متهمین ، حتی‌الامکان قرارهای مذکور به بازداشت متهمین منجر نشود و استفاده از تأسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند .

مدیرکل زندان‌های کردستان ضمن تشکر از رؤسای دادگستری شهرستان‌ها ، دادستان‌ها ، همکاران قضایی و زندانبانان در اهتمام جدی به اجرای سریع و دقیق دستور رئیس کل دادگستری استان در اثر بخش بودن این پایش گفت: حضور کارآفرینان فعال استان در زندانها و نیاز به کار زندانیان شاغل در کارگاه های خارج از زندان ، در این دوره از غربالگری زندانیان دارای اهمیت ویژه‌ای می باشد و بیشترین ارفاقات قانونی به زندانیان دارای گواهینامه مهارت اعطاء شده است .

ننیجه پایش و غربالگری :
آزادی مشروط ۱۷
تعلیق مجازات ۱۰
مرخصی ۲۸۹
عفو موردی ۱
مرخصی پایان حبس ۳۶
انتقال به محل سکونت ۱۰
اشتغال به کار ۴۰
پذیرش اعسار ۵
فک یا قبولی وثیقه ۱۱
ماده ۵۷ ۶
پابند الکترونیک ۳۵
سایر ۳۵

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha