جشنواره  «مهدویت» در زندان‌های خوزستان با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

اولین دوره جشنواره "مهدویت با ولایت تا امامت" ویژه کارکنان زندان‌های خوزستان و خانواده آنان با حضور 3500 نفر پرسنل و خانواده آنها، طی ۴ شب متوالی برگزار و از میان ۱۵۰ اثر رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره، ۴۰ اثر برگزیده شایسته تقدیر شناخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان ، آیین اختتامیه جشنواره مهدویت در تالار شهید سلیمانی ملی حفاری برگزار شد؛ دکتر روشان مدیر کل زندان های استان خوزستان ؛ ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، بیان کرد: عدالت مطلوب زمانی محقق می‌شود که صاحب فرآیند اعتدال، منجی عالم بشریت، صاحب‌الزمان(عج) حضور داشته‌باشد؛ این جشنواره که متبرک به نام امام زمان(عج) است می‌تواند توشه‌ای برای همه مشارکت‌کنندگان باشد و آنان را در مسیر ترویج و اعتلای فرهنگ مهدویت در جامعه و بین جوانان هدایت و رهنمون سازد.

مقام ارشد زندان های استان عنوان کرد: این جشنواره در ۴ شب برگزار گردید ، در مدت فعالیت دبیرخانه این جشنواره ، حدود ۱۵۰ اثر شامل شعر، دل نوشته ، خلاصه کتاب انسان ۲۵۰ساله ، نقاشی و پادکست از سراسر کشور به این دبیرخانه رسید که به مدت ۱۵ روز این آثار توسط تیم داوری مورد داوری قرار گرفت که در انتها، ۴۰ اثر انتخاب شد.

 جشنواره  " مهدویت با ولایت تا امامت"  زندان های خوزستان  با معرفی برگزیدگان  به کار خود پایان داد

دکتر روشان عنوان کرد: محورهای کلی برنامه های " جشنواره مهدویت " در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مهدویت در بین پرسنل و خانواده آنها خواند. وی افزود ، این برنامه در چهار شب اجرا شد که شامل برگزاری جشن ویژه پرسنل و خانواده آنان و دعوت از سخنران در ارتباط با بحث مهدویت است. وی خاطرنشان کرد: محور اصلی جشنواره مهدویت گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری با نگاه علمی و به دنبال ایجاد یک موج تبلیغ و ترویج معارف مهدوی و فرهنگ انتظار بود.

 جشنواره  " مهدویت با ولایت تا امامت"  زندان های خوزستان  با معرفی برگزیدگان  به کار خود پایان داد

در این مراسم دکتر دهقانی رئیس دادگستری استان که مهمان اختتامیه بود ضمن تشکر از مدیرکل زندان های استان خوزستان با اشاره به اینکه باور به مهدویت اثرات و نتایج مختلفی در جامعه به لحاظ فردی و جمعی دارد و مهم ترین آن امید به آینده روشن و غایت مندی زندگی است در خصوص محورهای اصلی جشنواره مهدویت تصریح کرد: با توجه به اهمیت شناخت مهدویت و ضرورت پاسداشت این رکن اعتقادی و برای به منصه ظهور رساندن نقش فرهنگی و هنری این حوزه در جامعه به اشکال مختلف باید در قالب های هنری، ادبی در فضاهای مذهبی، علمی و عموم جامعه به نمایش گذاشت.

 جشنواره  " مهدویت با ولایت تا امامت"  زندان های خوزستان  با معرفی برگزیدگان  به کار خود پایان داد

همچنین دکتر چیگنی دادستان مرکز استان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره مهدویت زندان های خوزستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ غنی دینی و آموزه‌های مذهبی از وظایف ذاتی تمامی دستگاه‌ها و مدیران و مسوولان است و متولیان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی موظف به ترویج فرهنگ دینی هستند و این امر از وظایف ذاتی آنان به شمار می‌رود و باید برای جاری شدن فرهنگ مهدویت در لایه‌های مختلف جامعه تلاش‌های مختلفی صورت بگیرد و مهدویت به عنوان یک فرهنگ عمومی شناخته و حاکم شود.

 جشنواره  " مهدویت با ولایت تا امامت"  زندان های خوزستان  با معرفی برگزیدگان  به کار خود پایان داد

گفتنی است جشنواره مهدویت با محوریت " ولایت تا امامت " به دنبال ترویج و تبلیغ ارزش های اصلی (انتظار) گفتمان مهدویت با زبان هنری و ادبی و با استفاده از زبان رسانه می باشد تا این رکن رکین اسلام و انقلاب اسلامی در بستر فرهنگی جامعه بیش از پیش جاری و ساری شود. این جشنواره در ۴ شب و طی دو هفته با حضور دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری استان، دکتر جعفری چیگنی دادستان مرکز استان ، دکتر روشان مدیرکل زندان های استان ، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی معاونت دادگستری و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha