اعطاء ۱۰ روز مرخصی به افراد واجدشرایط اندرزگاه نظامیان به مناسبت دهه فجر

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر،ابوالفضل ماهگلی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح سیستان وبلوچستان به اتفاق امیرسرتیپ۲ عادل حیدری فرمانده لشکر ۸۸ زرهی،دادستان ومسئولان نظامی وانتظامی استان با همراهی خسروی مدیرکل زندان های استان از بندنظامیان زندان مرکزی زاهدان بازدیدکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،دراین بازدید ابتدا جلسه ای باهدف تشریح و بررسی اقدامات وفعالیت های صورت گرفته در بند نظامیان درمحل دفتر رئیس بندنظامیان برگزارو در ادامه از اماکن مختلف بند بازدیدبه عمل آمد.
هیات بازدیدکننده درجمع مددجویان حضور یافتند و به درخواست ها ومشکلات قضائی گوش فر دادند و رئیس سازمان قضائی و دادستان نظامی استان دستورات لازم را به کارشناسان مربوطه صادر کردند.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان از حضور فرماندهان ومسئولان نظامی انتظامی در بازدید تقدیر وتشکر نمود ودرجمع مددجویان گفت:بودن شما مددجویان در زندان شاید بواسطه کوتاهی هریک از ما در این مکان تحمل حبس می کنید و مرتکب خطا شده اید به هرحال حلقه های مفقوده در ارتکاب به جرم شما میتواند نقش داشته باشد که با پیدا کردن آنها و شناساندن تکالیف وهمچنین تقویت نقاط قوت وترمیم نقاط ضعف،زمینه کاهش آسیب را فراهم سازیم. آموخته ایم که هر فردی در هرجایگاه می تواند دچار خطا شود ولی مهمترین نکته این است که بتوانیم بازگشت سعادتمندانه به جامعه بدور از هرگونه لغزش و خطا با عبرت گیری از اشتباهات گذشته داشته باشیم.
میر دادستان نظامی استان با بیان اینکه اندرزگاه نظامیان زاهدان یکی از اندرزگاههای نمونه در کشور است به بازدید صورت گرفته اشاره کرد وگفت:برنامه سین موجود در اندرزگاه نظامیان و اجرای دقیق آنها را برگرفته از اهداف اصلاحی و تربیتی عنوان کرد و افزود:این برنامه همچون برنامه سین روزانه مراکز نظامی انتظامی است که افراد حاضر دراین مکان ها مکلف به انجام تکالیف سازمانی هستند واین امرنشان دهنده آن است که تلاش می شودتمام اوقات فراغت مددجویان با برنامه های اشتغال و حرفه آموزی،برنامه های فرهنگی در بخش های قرآنی،آموزشی،ورزشی و هنری و... پرشود تا بتوانیم زمینه بازاجتماعی کردن و تحقق اقدامات اصلاحی صورت بپذیرد و این اتفاق نشأت گرفته از همت و دغدغه مدیرکل و مسئولان متولی امر می باشد.
خسروی ضمن خوشآمدگوئی وتشکر ازهیات بازدیدکننده،یادامام شهدا،شهدای انقلاب و شهدا امنیت و... را گرامیداشت و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را خدمت حاضرین ومردم ایران تبریک گفت و افزود: نگاه به گذشته زندانبانی و اقدامات و فعالیت های در آن برهه با شرایط فعلی زندانبانی قابل قیاس نیست امرزوه نظام زندانبانی اسلامی و برمبنای نیازهای روز با پشتوانه علمی،تحقیقاتی،دینی و... مدیریت می شود و بدنبال تحقق اقدامات اصلاحی و تربیتی است کما اینکه اجتماع شاهد برپائی برگزاری جشنواره های مختلف ازقبیل مسابقات قرآنی،ورزشی،هنری تجسمی،تئاتر،هنرهای آوائی و... در سطح استانی و کشوری در مراکز تامینی وتربیتی هستند و خبرهای آنها در جامعه رسانه ای می شود و این استان نیز مفتخر بود با تلاش همه دست اندرکاران چندین جشنواره استانی برگزار نماید و برگزیدگان به جشنواره های کشوری راه یافتند و موفق به کسب چندین مقام منطقه ای و کشوری در بخش های کارکنان،پرسنل وظیفه و مددجویان شویم. که این اقدامات گوشه ای از فعالیت های حوزه زندانبانی اسلامی است و در این نظام زندانبانی علاوه بر اشتغال و آموزش های فنی و حرفه آموزی به مددجویان و خانواده های آنان با هدف کسب مهارت و فراهم سازی بستر خودکفائی با تعامل و همکاری خیرین،انجمن های حمایت از زندانیان،بنیاد تعاون زندانیان، بهزیستی و کمیته امداد نیز تلاش می شود به خانواده های زندانیان نیازمند و معسر از طریق بسته ها و انجام اقدامات حمایتی در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی بیشتر از این گروه هدف گام های موثری برداشته شود.
در پایان مددجویان به بیان درخواست ها و مشکلات پرونده ای خود اشاره کردند و مسئولان قضائی نظامی استان دستورات لازم را به کارشناسان مربوطه ابلاغ کردند و حسب اعلام رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان به واجدین شرایط به مناست ایام الله دهه فجر ۱۰ روز مرخصی اعطاء گردید .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha