تجسم افکار و احساسات خوب مددجویان در زندانها با هنر درمانی هدف اصلاحی جشنواره تئاتر می باشد
مراد فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجانغربی در افتتاحیه جشنواره تئاتر زندانیان استان آذربایجان غربی

مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی در آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر زندانیان بر لزوم توسعه خلق کارهای هنری در زندانها توصیه و به اصلاح رفتار زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنها با هنردرمانی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ، بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان استان با شرکت ۵۳ مددجوی هنرمند در قالب ۴ گروه برگزیده نمایشی در بخش های صحنه ای ، تعزیه و نمایش نامه خوانی در سالن شهید باکری زندان ارومیه برگزار شد .

مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی در آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر زندانیان استان با شاره به اهمیت توسعه برنامه فرهنگی وهنری در زندانها گفت: نگاه علمی مسئولان بسط زندانبانی اسلامی با نگرش تعالی و تحول برای اصلاح نفوس به شیوه های معتبر جهت عدم بازگشت مجدد می باشد که خلق آثار هنری رویکرد عالی زندانها در توسعه برنامه های فرهنگی و ایجاد تغییر در افکار و احساسات زندانیان می باشد .

فتحی ابراز امیدواری کرد با حضور نهادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان در زندان جهت همکاری برای اجرای دورههای درمانی هنر بخصوص در ترویج تئاتر شورایی، تعزیه و خیابانی شاهد استفاده عالی از ابزار نمایش برای مقاصد عالی تربیت روح و روان مددجویان باشیم و حلاوت هنر در کام زندانیان باعث نشاط و دلگرمی برای زندگی عزتمندانه باشد .

وی در پایان گفت:گاهی اوقات تکنیک‌های درمانی مشاوره برای کمک به افراد زندانی با مشکلات روحی و روانی درگیر موثر نیستند. این افراد به دلیل شرایط سختی که در حال تحمل هستند بیان احساسات و مشکلات خود ربه روش های هنری شاید به بهترین صورت ابراز می دارند و صحنه تئاتر بهترین محل برای ابراز احساساتو تجسم افکار عالی و اصلاح شده بهترین روش اصلاح و تربیتی در زندانبانی متعالی و علمی اسلامی در دورمای سند تحول قضایی می باشد.

بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان آذربایجان غربی به مدت یک روز با اجرای ۴ نمایش در حضور هات داوران انجمن نمایش استان برگزار شد و با حضور مدیرکل ، مسئولین زندانهای استان منتخبین همراه هیات داوران در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفتند .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha