سیروس همتی: برخی از اجراهای زندانیان در حد و اندازه جشنواره فجر بود

بازیگر نقش جهان در سریال نیسان آبی میهمان ویژه آئین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر زندانیان استان همدان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، سیروس همتی بازیگر نقش جهان در سریال نیسان آبی ضمن حضور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر زندانیان این استان از کیفیت برگزاری چنین مراسم با شکوهی در زندان ابراز خرسندی کرد.

سیروس همتی بازیگر سینما و تئاتر که سابقه حضور در فیلم‌های زیادی از جمله مارمولک، کارگر ساده نیازمندیم و زن‌ها فرشته‌اند ۲ را کارنامه دارد در این مراسم حضور یافت و در آئین اختتامیه دقایقی را برای زندانیان سخن گفت.

همتی با ابراز خرسندی از حضور در جمع زندانیانی که به هنر علاقه‌مند هستند گفت: توقع چنین مراسم با کیفیتی را نداشتم. خوشحالم که در جمع شما هستم و از اینکه می بینم در زندان‌ها از تئاتر و هنر اینگونه استقبال می‌شود احساس وجد می‌کنم.

بازیگر سریال نیسان آبی در ادامه افزود: داوران این جشنواره که هرسه از دوستان بنده هستند کیفیت برخی از کارها را در حد جشنواره تئاتر فجر می‌دانند و این یعنی ذهن شما آزاد و خلاق است. توصیه می کنم خود را زندانی ندانید و از این فرصت تنهایی که برایتان پیش امده برای خود شکوفایی بهره ببرید.

سیروس همتی در ادامه با اشاره به شرایط زندگی خودش گفت: من زاده جنوب تهران هستم. صادقانه به شما می‌گویم فاصله من تا مواد مخدر تنها ۱۰ قدم و فاصله من تا فرهنگسرا حدود ۱۰ دقیقه بود. من همیشه ۱۰ دقیقه را ترجیح می‌دادم.

وی در ادامه به جایزه اسکار کارگردان ترکیه ای اشاره و تصریح کرد: این کارگردان تمام صحنه های فیلمش را در زندان می نوشت و به دستیاری می‌داد تا پیاده کند. او در زندان برنده جایزه اسکار شد. شنیده‌ام یکی از هم‌بندی‌هایتان کتابی با عنوان ''من خودم یک سبک هستم'' نوشته است.پس کافی است ذهنی آزاد داشته باشید تا به موفقیت برسید.

وی اینگونه ادامه داد: این حصارها فرضی و این میله‌ها غیر واقعی هستند. مبحوس واقعی کسی است که ذهنش اسیر و محدود است.

همتی در پایان سخنان خود برای تمامی زندانیان، آزادی آرزو کرد و از اقدامات ارزشمند فرهنگی و هنری زندان‌های استان همدان در راستای اصلاح افکار نادرست و بزهکارانه زندانیان تقدیر کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha