ظرفیت روزانه 160 جلسه آنلاین قضایی در ندامتگاه تهران بزرگ

ندامتگاه تهران بزرگ با ۱۱ باجه دادرسی الکترونیکی، روزانه ظرفیت ۱۶۰ جلسه قضایی را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، بیش از 90درصد جلسات قضایی در ندامتگاه تهران بزرگ به صورت الکترونیک انجام می گیرد که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و این مهم نشان از عزم مسئولین استان در کاهش هزینه‌های دادرسی و افزایش رضایت‌مندی زندانیان دارد.

مدیر ندامتگاه تهران بزرگ با اشاره به رشد خدمات دادرسی الکترونیکی در زندان گفت: با توجه به توسعه فناوری های نوین و سامانه های ارتباطی برخط، هم اکنون شاهد کمترین اعزام زندانی به مراجع قضائی هستیم زیرا با استقرار باجه های دادرسی الکترونیک در زندان، ارتباط زندانی با قاضی پرونده به صورت مجازی برقرار می‌شود و امکان حضور غیر فیزیکی در دادگاه برای زندانی از طریق ویدئو کنفرانس مهیا گردیده است.

مدبر در خصوص محاسن دادرسی الکترونیک افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌، افزایش شاخص‌های امنیتی و پیشگیری از خطرهای احتمالی حین اعزام زندانیان به مراجع قضایی از مزیت های این نوع دادرسی می باشد.

مدیر ندامتگاه تهران بزرگ ادامه داد: هم اکنون 11 باجه دادرسی الکترونیک در سطح ندامتگاه فعال می باشد و روزانه به طور میانگین ظرفیت 160 جلسه دادرسی الکترونیک وجود دارد.

گفتنی است ۱۱ باجه در ندامتگاه تهران بزرگ خدمات دادرسی ارائه می دهند و 10 باجه دیگر در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha