هدف از زندانبانی اسلامی اصلاح است نه مجازات

تمامی زندانیان تحت پابند الکترونیک استان همدان با نظر موافق دادستان مرکز استان، ضمن دریافت ۴۹۲ روز مرخصی این فرصت را دارند تا یلدا را با خیالی آسوده در کنار سایر اعضای خانواده جشن بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، تمامی ۱۶۴ نفر زندانی تحت نظارت پابند الکترونیک این استان به مناسب جشن یلدا و با هدف حمایت از بنیان خانواده سه روز مرخصی شب یلدا دریافت کردند.

حسن خانجانی موقر دادستان مرکز همدان با اشاره به اهداف زندانبانی اسلامی گفت: در زندانبانی اسلامی تمرکز بر اصلاح مسیر نادرستی است که منجر به وقوع بزه یا جرم شده است. محکومیت به معنای تنبیه و محروم کردن فرد با هدف مجازات نیست و تمام تلاش مجموعه قضایی تغییر باورهای نادرستی است که فرد را از مسیر درست خارج کرده است.

خانجانی موقر افزود: هدف ما از اینکه در مناسبت‌های مختلف ارفاقات و تسهیلات قانونی به زندانیان اعطاء می‌کنیم این است که فرد خاطی بداند حبس و نگهداری یک وسیله است نه یک هدف.

دادستان مرکز همدان در ادامه تصریح کرد: به مناسبت جشن شب یلدا نیز به منظور حمایت از حقوق خانواده‌ها و تکریم زندانیان با اعطای ۴۹۲ روز مرخصی به کلیه زندانیان تحت نظارت پابند به آنها فرصت دادیم تا در کنار سایر اعضای خانواده حضور داشته باشند و محدودیتی برای رفت و آمد و خرید و دید و بازدید نداشته باشند.

لازم به ذکر است زندانیان تحت نظارت پابند الکترونیک در خارج از محیط زندان و اصولاً در خانه دوران محکومیت خود را می گذرانند و این فرصت برای آنها فراهم است که با حضور در کنار اعضای خانواده و حضور در محل کار دوران محکومیتشان را به اتمام برسانند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha