رئیس کمیته امداد امام(ره): شهید لاجوردی بواقع بنیانگذار زندانبانی اسلامی است/ هدف ما در زندانبانی باید تحقق دانشگاه انسان‌سازی باشد

مرتضی بختیاری در این همایش گفت: در زندانبانی باید دل را به میدان کار بیاورید چرا که کار زندانبانی بسیار سخت است اما وقتی با اعتقاد وارد میدان شوید اثرات بسیاری خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش تقدیر از کارکنان زندان‌های سراسر کشور و با گرامیداشت یاد شهید لاجوردی و همچنین هفته دولت گفت: زندانبانی در ظاهر نه نان دارد و نه نام اما در باطن پاداش بسیار بزرگی دارد. باید در امر زندانبانی به نحوی عمل کرد که بجای تبدیل زندان به دانشگاه بدآموزی، در هدف به ایجاد دانشگاه انسان‌ساز برسیم.

  • در زندانبانی باید با دل به میدان کار آمد

وی افزود: در زندانبانی باید دل را به میدان کار بیاورید چرا که کار زندانبانی بسیار سخت است اما وقتی با اعتقاد وارد میدان شوید اثرات بسیاری خواهد داشت. باید با خدا خلوت کرد که بتوان در این راه موفق بود.

رئیس کمیته امداد امام(ره): شهید لاجوردی بواقع بنیانگذار زندانبانی اسلامی است/ هدف ما در زندانبانی باید تحقق دانشگاه انسان‌سازی باشد

بختیاری گفت: این صحبت‌ها را از خادمی می‌شنوید که 75 ماه کار زندانبانی کرده است. وقتی به سازمان زندان‌ها آمدم، برایم پذیرفتن این مسئولیت سخت بود و از امام رضا(ع) طلب کمک کردم. مدام به زندان‌ها می‌رفتم و برای زندان و زندانیان وقت می‌گذاشتم. امروز معتقدم برای اینکه در این راه موفق شویم، باید دل پای کار بیاید.

  • نیت اگر خدمتگذاری نباشد، باخته‌ایم

وی در ادامه با بیان اینکه شهید لاجوردی، بنیانگذار زندانبانی اسلامی به معنای واقعی کلمه است، به اقدامات رئیس سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت: امروز روحیه و تفکر جهادی را در دکتر محمدی می‌بینیم. او نعمتی است که کار زندانبانی را به خوبی می‌داند، دوره شهید لاجوردی را دیده و در حوزه علم زندانبانی نیز کسب تحصیل داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین خاطرنشان ساخت: در نظام اسلامی اگر به جز نیت خدمتگذاری به مردم داشته باشیم، باخته‌ایم. باید رضای خدا در کار باشد تا قدرت تحمل مشکلات بیشتر شود.

بختیاری در پایان با اشاره به توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی در زندان‌ها گفت: بیکاری در زندان‌ها باید حل شود تا مأموریت شما زندانبانان در حوزه اقدامات اصلاحی و تربیتی مددجویان به بار بنشیند. این از اولویت‌های اصلی است که لازم است محقق شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha