معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی مراکز تامینی وتربیتی سیستان وبلوچستان

کارکنان مرد،زن وپرسنل وظیفه زندان های استان با حضور درمسابقات قرآنی گرامیداشت هفته بسیج یادواره شهید مولوی فیض محمد حسین بر،به میزبانی شهرستان سراوان با یکدیگربه رقابت پرداختند و پس از دو روز برگزاری مسابقات،با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ویژه کارکنان وسربازان وظیفه با حضور محمدمرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیتی زندان های استان،حجت الاسلام ابراهیم جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل، حجت الاسلام و المسلمین بامری امام جمعه سراوان، مولوی حقانی درازهی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در اموراهل سنت،سعیدتجلیلی فرماندار سراوان،محمدآذرکیش رئیس حوزه قضائی این شهرستان،علیرضابیگلری زاده دادستان ، روسای دیگر ادارات این شهرستان و خانواده شهید معظم مولوی فیض محمد حسین بر در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد.

محمدمرادی ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و یاوران قرآن کریم،گفت:از افتخارات سازمان زندان ها،اقدامات تامینی وتربیتی کشور، ترویج فرهنگ قرآنی وگسترش معارف اسلامی برای تمامی گروههای هدف بدور از هرگونه تبعیض از حیث نژاد،مذهب و دین می باشد که بعنوان یک رسالت درمسیر احیاءکرامت انسانی و بازاجتماعی شدن افرادبزهکاری که به حکم مرجع قضائی بواسطه ارتکاب جرم در مراکز تامینی و تربیتی نگهداری می شوند گام برداریم .

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان با اشاره به ماده ۲ آئین نامه سازمان زندان ها که با صراحت به اجرای تعالیم عالیه اسلام، اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران و موازین حقوق بشر اسلامی و حقوق شهروندی می پردازد،تصریح کرد: اقدامات تامینی و تربیتی وسازندگی روح همراه با بالندگی روان از مهمترین اهداف در راه بازگشت این افراد به جامعه است بدون اینکه آثاری از جرائم وبزهکاری در وجود این افراد در جامعه احساس شود و این رسالت بسیار سنگین می باشد.

وی در ادامه گفت:همانگونه که از شعار سازمان زندان ها "آیه ۳۲ سوره مائده"در ترجمه آن آمده است « و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد،گویی همه انسان ها را زنده داشته است» این آیه مقدس را کارکنان موسسات کیفری سرلوحه کار خود قرار داده اند .

مرادی با ذکر اینکه نامگذاری هرجشنواره درسطح شهرستان،استان وکشور به نام مقدس یک شهید برگزار میشود نشان از زنده نگهداشتن یادوخاطره شهدا در چنین مراسماتی بیان کرد وافزود:عامل بودن به قرآن بسیار حائز اهمیت تر ازحافظ یا قاری قرآن بودن است. وی همچنین در ادامه گفت:اینک در ایامی هستیم که قلوب و دلهای مسلمین جهان خدشه دار ازمصیبت فلسطین است و اسرائیل این غده سرطانی درخاورمیانه بدنبال نسل کشی و جولان دادن به پشتوانه هم پیمانانش می باشد هرچند با انجام عملیات طوفان الاقصی که یک شاهکار از نگاه اندیشمندان است و هیچگاه این حرکت ترمیم نخواهد شد و برگ زرینی بر تاریخ مردم و مجاهدین فلسطین خواهد ماند.

مراسم اختتامیه مسابقات ضمن معرفی نفرات برتر رشته های حفظ،قرائت،تفسیر،مفاهیم نهج البلاغه،دعاخوانی واذان در گروه کارکنان مرد ، زن و پرسنل وظیفه با اعطاء لوح و هدایا توسط مسئولان حاضر به کار خود پایان داد.شایان ذکر است نفرات اول به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha