نشست هم‌اندیشی مدیرکل زندان‌های استان ایلام با مددکاران

جمشید اسکندری در نشستی با مددکاران زندان‌های استان به پیگیری‌های مجدانه برای حل مشکلات زندانیان، شناسایی و معرفی زندانیان مالی به ستاددیه تاکید داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، نشست تخصصی مدیرکل زندان های استان ایلام با مددکاران اجتماعی به منظور توسعه و بهبود اقدامات برگزار شد.

اسکندری مدیرکل زندان های استان ایلام در این نشست گفت: مددکاران مشاور و امین زندانیان هستند و در رفع مشکلات قضایی آنان نقش بسزایی دارند.

وی افزود: مددکاران با استفاده از آموزه های علوم روان شناختی، جامعه شناختی و همچنین رعایت اصول متعدد حرفه ای و ارائه خدمات مختلف به دنبال یاری رساندن به زندانیان و پیشگیری از تکرار جرم توسط آنان می باشند. اسکندری تصریح کرد: وجود مددکاران تخصصی تحصیل کرده که بتوانند یاری دهنده مددجو، خانواده مددجو، سازمان و در نهایت جامعه باشند در سنگر اصلاح و تربیت ضروریست.

مدیرکل زندان های استان ایلام در ادامه با تاکید بر توسعه فعالیت های مددکاری و بهبود فرایند خدمت در این حوزه و همچنین شناسایی و معرفی به موقع زندانیان مالی به نهادهای حمایتی و ستاددیه، اذعان داشت: جایگاه و کاربرد مددکار اجتماعی در شورای طبقه بندی زندان، ارتباط با مسئولین و مراجع قضایی و نقش وی در کاهش جمعیت کیفری و حل مشکلات زندانیان بر کسی پوشیده نیست و مددکاران می بایست برای تحقق مطلوب اهداف سازمانی و توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی تلاشی بیش از پیش داشته باشند.

اسکندری در ادامه خاطر نشان کرد: مددکاران زندان ها، انجمن های حمایت و ستاددیه می توانند با همپوشانی و همفکری از رفتارهای آسیب زای زندانیان بکاهند و از طرفی وقوع آسیب های احتمالی در خانواده های آنان را نیز کنترل کنند و ضمن ارتباط مستقیم با زندانیان، شکات، مراجع قضایی، خانواده زندانیان و نهادهای حمایتی به دنبال حل مشکلات و بازسازگاری اجتماعی زندانیان باشند.

نشست هم‌اندیشی مدیرکل زندان‌های استان ایلام با مددکاران

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha