برگزاری اولین دوره آموزشی اشتغال در اصفهان

اولین دوره آموزشی ویژه کارشناسان اشتغال زندان های سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان، با هدف آشنایی بیشتر کارشناسان اشتغال زندان های سراسر کشور با یکدیگر و بهره مندی از تراوشات ذهنی به منظور برنامه ریزی بهتر در حوزه اشتغال ، برای اولین بار یک دوره آموزشی ویژه ی کارشناسان اشتغال با میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

این دوره سه روزه که با همکاری مرکز آموزش منطقه 8 کشور برگزار گردید، شامل سه دوره ی : « اجرای نیاز سنجی آموزش مهارتی حوزه فناوری های راهبردی»، «الگوی زندان کارآفرین» و «مدیریت بهره برداری موجود زندان ها در راستای اشتغال و حرفه آموزی» است.
در این دوره آموزشی که احسانی ، مدیرکل برنامه ریزی اشتغال سازمان نیز حضور داشت، بابایی مدیرکل در خصوص سیر تحولات حوزه ی اشتغال در کشور و همچنین سازمان زندان ها سخنانی ایراد کرد.
وی گفت : اشتغال در کشور ما مقوله ی مظلومی است.
بابایی خطاب به کارشناسان اشتغال گفت : کار سختی برعهده ی شماست و آخرین حلقه ی درمان و تثبیت اقدامات اصلاحی و تربیتی در اشتغال محقق می شود و دعوت از واعظ و سخنران و انجام اقدامات درمانی نظیر متادون و قرص و غیره ، همه و همه مقدماتی است تا زندانی توانمند شود و نقطه ی اوج این توانمند سازی در اشتغال است وبه انسان شخصیت می دهد.
وی همچنین مشکلات دفتر برنامه ریزی واشتغال را خاطر نشان کرد و افزود : نبود چارت سازمانی و کمبود نیرو و اعتبار از چالش های همیشگی پیش روی حوزه اشتغال در سازمان زندان ها بوده است ، ولی منتظر ماندن برای حل این مشکلات ، کاری بیهوده است و بهتر است با آنچه هم اکنون در اختیار من و شما هست ، کار انجام شود.
سپس احسانی ، مدیرکل برنامه ریزی اشتغال سازمان گفت : در طول دوسال گذشته ، امر اشتغال یکی از اولویت های اصلی سازمان محسوب شده است.
وی افزود:سال گذشته . اولین اولویت سازمان ، توسعه ی کمی و کیفی اشتغال در کشور بوده است و امسال نیز در لوای اولویت پنجم مد نظر قرار گرفته است.
مدیر کل برنامه ریزی اشتغال سازمان افزود : تاکید من بیشتر بر توسعه کیفی اشتغال است و در کنار توسعه ی کیفی ، توسعه کمی هم به مرور انجام گیرد.
وی گفت : در سند تحول قضایی ، 9 چالش و راهکار ارائه شده که 5 راهکار آن در حوزه ی اشتغال است و با توجه به اینکه امسال ، دوره ی چهارساله ی ابتدایی سند تحول قضایی رو به پایان است ، در معاونت راهبردی قوه قضاییه جلسات متعددی برای اصلاح و بازنگری و ارتقاء این سند در حال برگزاری است و این اداره کل در حال تنظیم پیشنهاداتی برای ارائه به معاونت راهبردی قوه قضاییه است.
احسانی سپس اظهار داشت: که پیش زمینه ی اشتغال ، حرفه آموزی است.
وی تاکید کرد : ما در بحث حرفه آموزی به دنبال این هستیم که شرایط اقلیمی ، منطقه ای ، فرهنگی و سایر شرایط بومی-محلی را درنظر بگیریم تا حرفه هایی را آموزش دهیم که در منطقه ی خود اثرگذار باشند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha