برگزاری دومین «همایش معرفی و تبیین پابند الکترونیک» در استان خوزستان

به منظور معرفی ظرفیت های پابند الکترونیک در حوزه تحول قضایی و به میزبانی و همت اداره کل زندانهای خوزستان، دومین همایش تبیین و معرفی ظرفیت های زندان مجازی و پابند الکترونیکی در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، به منظور دستیابی به اهداف کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از طریق استفاده از ظرفیت نظارت الکترونیک یا پابندهای الکترونیک، دومین همایش معرفی و تبیین ظرفیت‌ها این سیستم هوشمند با حضور مقامات ارشد قضایی خوزستان و قضات استان به میزبانی اداره کل زندانها در اهواز و همچنین ارتباط ویدئو کنفرانس با شهرستان های تابعه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانیان از اولویت های مهم نظام قضایی کشور در دوران تحول و تعالی است، گفت: پابند های الکترونیک و نظام نیمه آزادی از جمله ظرفیت های قانون است که می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری زندانیان موثر باشد.

دکتر دهقانی افزود : پابند الکترونیک موجب کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و کاهش کیفی و کارشناسی تبعات ناشی از مجازات حبس و تعامل زندانیان با یکدیگر است، لذا در حقیقت تبعات مجازات ناشی از زندان در ابعاد مختلف را با استفاده از پابند الکترونیک کنترل می‌شود.

در این مراسم دکتر اکبر پور مدیر کل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک بیان کرد: در حقیقت استفاده از پابند الکترونیک این امکان را در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهد که زندانی را در هنگام حضور در محیط کار و محل نگهداری که در حکم قضایی به آن اشاره شده است به صورت کامل رصد نماید، با این سامانه از ارتکاب تخلفات و جرائم در زندانیان استفاده کننده از پابند الکترونیک نیز جلوگیری می شود.

اکبر پور افزود: با بهره‌مندی این محکومان از نظام نیمه آزادی، علاوه بر اینکه خللی به اشتغال و زندگی خانوادگی آنان وارد نمی‌شود، کاهش نظام‌مند جمعیت کیفری نیز صورت می‌گیرد.

همچنین در این نشست با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز خوزستان، مدیرکل دفتر نظارت الکترونیک سازمان زندانهای کشور، مدیرکل زندانهای خوزستان از قضات استان که استفاده از پابند الکترونیک را در احکام خود ترویج نمودند و همچنین از کارشناسان ستادی و استانی مجری طرح زندان سماء، با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/ .

دومین همایش معرفی و تبیین  پابند الکترونیک در استان خوزستان

دومین همایش معرفی و تبیین  پابند الکترونیک در استان خوزستان

دومین همایش معرفی و تبیین  پابند الکترونیک در استان خوزستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha