جایگاه صلح و سازش در دین اسلام بسیار ارزشمند و همه باید در راستای تحقق آن مشارکت کنند

سومین همایش کارگروه مشترک صلح و سازش زندان های استان خوزستان و شورای حل اختلاف دادگستری استان با هدف گسترش فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت در زندان سپیدار اهواز با حضور دکتر دهقان رئیس کل دادگستری، روشان مدیر کل زندان های، حجت الاسلام امانت بهبهانی رئیس شورای حل اختلاف استان و جمعی از مشایخ ، سادات و خوانین استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان، روشان مدیر کل زندان های خوزستان هدف اصلی همایش را ترویج فرهنگ صلح و سازش، بخشش، عفو و گذشت و نیز فرهنگ رضایتمندی و رضایت‌دهی دانست .

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)و همچنین میلاد حضرت امام صادق (ع) افزود: مهربانی یکی از خصیصه‌های مهم ایرانیان و فرهنگ مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است و این در ذات هر ایرانی نهادینه شده است، صلح و سازش باید بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود تا شاهد کاهش مشکلات قضایی مردم در جامعه باشیم.

مدیر کل زندان های استان گفت : ورود اعضای هیات صلح و سازش در برخی پرونده‌های دستگاه قضایی استان به سازش ختم می‌شود و این یعنی مردم برای حرف بزرگان ارزش قائل هستند و حرف بزرگان در این گونه اتفاقات کارساز است. وی از افتتاح 10 شعبه شورای حل اختلاف در زندان های استان خوزستان خبر داد.

در این همایش دکتر دهقانی رئیس دادگستری استان گفت: دستگاه قضا همواره برگزاری این همایشات را به منظور فرهنگ‌سازی صبر در جامعه برگزار خواهد کرد و این امر مهم مورد تاکید آموزه‌های دینی و احادیث بوده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: با توجه به قوانین جدید و رویکرد نظام جمهوری اسلامی و اهمیت مقوله صلح و سازش در جامعه حضور قضات استان در این زمینه امری مهم وضروری است.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم در جامعه است که فرهنگ بخشش و گذشت در این قالب نهفته است، یکی از نتایج مهم صبر این است که انسان بهتر تشخیص می‌دهد و بهتر تصمیم می‌گیرد.

امانت بهبهانی رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه آثار مفیدی را به‌دنبال خواهد داشت و موجب تحکیم و تقویت خواهد شد در این مراسم از بانیان سازش و افرادی که از حق خود گذشته‌‎اند، قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از شیوخ ، سادات و خوانینی که در این مدت باعث اخذ رضایت از شکات شده اند توسط رئیس کل دادگستری و مدیر کل زندان های استان خوزستان تقدیر شد.

انتهای خبر/

جایگاه و اثر معنوی صلح و سازش در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند است به گونه ای که همه باید در راستای تحقق این هدف مشارکت کنند

جایگاه و اثر معنوی صلح و سازش در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند است به گونه ای که همه باید در راستای تحقق این هدف مشارکت کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha