بازدید مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زندان‌ها از زندان نهاوند

دکتر فرزانه دهنادی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌های کشور با سفر به استان همدان و حضور در زندان نهاوند از مکان جانمایی شده برای احداث زندان جدید این شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، در راستای اجرای اولویت اول سازمان زندان های کشور در سال 1402 مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت مصوبه مولدسازی با رویکرد انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از شهرها، با هدف تسریع در روند انتقال زندان نهاوند به بیرون از شهر جلسه ای با حضور مسئولان کشوری و استانی در این زندان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور فرزانه دهنادی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان زندانهای کشور، شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بروجنی سرپرست زندان های استان همدان، فرماندار و رییس شورای شهر نهاوند و جمعی از مسئولان ستادی اداره کل زندان های استان همدان در اتاق رئیس زندان نهاوند برگزار شد تمامی شرکت کنندگان بر ضرورت انتقال زندان به بیرون از شهر تاکید کردند.

بازدید مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زندان‌ها از زندان نهاوند

حمزه بروجنی سرپرست زندان های استان همدان در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته گفت: انتقال زندان ها به خارج از شهر ها کار خیر و ارزشمندی است که هم‌راستا با تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات رئیس قوه قضائیه است.

سرپرست زندان های استان همدان با اشاره به انتقال زندان رجایی شرح تصریح کرد: انتقال زندان رجایی شهر نمونه ای بارز از ضرورت جابجایی زندان هاست که با این انتقال خشنودی و احساس رضایت شهروندان را شاهد بودیم.

بروجنی در ادامه افزود: فلسفه تاسیس زندان، ایجاد امنیت شهروندان با جداسازی افراد خاطی از شهروندان عادی است. اکنون که با بزرگتر شدن فضای شهرها، شاهد قرار گرفتن زندان های قدیمی در حریم شهرها هستیم با انتقال زندان ها به بیرون از شهر می توانیم به زیباتر شدن فضای شهری کمک کنیم.

وی با توصیف شرایط جغرافیای شهرستان نهاوند گفت: کوهستانی بودن این شهرستان سبب شد تا زمان زیادی برای انتخاب زمینی مناسب صرف شود. خوشبختانه زمینی که برای احداث زندان جدید در نظر گرفته شده در کنار اداره دام پزشکی و مرکز معاینه فنی و شهرک صنعتی قرار دارد که ظرفیت لازم جهت استفاده از زیر ساخت های شهری از جمله آب، برق، گاز و... را دارد و از همه مهمتر اینکه این فضا می تواند زمینه اشتغال زندانیان را نیز فراهم می‌کند.

بازدید مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زندان‌ها از زندان نهاوند

دکتر فرزانه دهنادی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان زندان های کشور نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عزم و اراده جدی در اجرای این طرح گفت: زندانبانی کار بسیار سخت و دشواری است و البته یک کار مجاهدانه است و علی رغم سختی ها و مشکلات این کار خطیر متاسفانه جنبه های ارزشمند و ابعاد زیبای این خدمات به نحوه صحیح به مردم و جامعه منتقل نشده است.

دکتر دهنادی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان نهاوند شاهد عزم و اداره راسخ تمامی مسئولان برای انجام این انتقال هستیم. انتقال زندانها به خارج از مراکز شهری نیازمند حمایت های مادی و معنوی و همکاری تمامی دستگاه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود در پیاده سازی طرح مولد سازی است.

در ادامه این جلسه علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از اقدامات سرپرست زندان های استان گفت: از این همت و همدلی و مشارکت باید نهایت بهره را ببریم و برای احداث و انتقال زندان نهاوند هم از طریق مجلس و هم از طریق سازمان برنامه بودجه مسئله را پیگیری می کنم.

در پایان این جلسه نیز تمامی شرکت کنندگان از مکان جانمایی شده برای احداث زندان جدید شهرستان نهاوند بازدید کردند.

انتهای خبر/

بازدید مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زندان‌ها از زندان نهاوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha