آزادی ۳۲ زندانی جرائم غیرعمد در خوزستان در آستانه اربعین حسینی(ع)

در آستانه اربعین حسینی در آیینی به میزبانی زندان سپیدار اهواز با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان ها و سایر مسئولان قضایی استان خوزستان، ۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان، غلامرضا روشان مدیر کل زندان های استان ، در این مراسم اظهار داشت: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد شاید مرتکب گناه و جرمی شده باشند که با کمک به آنان میتوانیم آنان را از بند آزاد کنیم.

مدیر کل زندان های خوزستان تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد گروهی از زندانیان نیازمند هستند که امید به کمک خیرین دارند تا بتوانند به جمع خانوادهای خود بازگردند.

مقام ارشد زندان های استان از عملکرد این اداره کل و ستاد دیه استان، از حمایت‌های مدیران قضایی استان قدردانی کرد.

روشان گفت: میزان حمایت‌های مالی ستاد دیه استان از هفت میلیارد تومان در کل سال گذشته به ۱۰ میلیارد تومان در شش ماهه امسال رسیده است که جای تقدیر دارد.

مدیرکل زندان‌های استان عنوان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد ناخواسته و به واسطه مشکلات اقتصادی و تورمی که ایجاد شده، در زندان تحمل حبس کرده و مجرم‌ نیستند، لذا کمک به آنان یک وظیفه همگانی است.

دکتر علی دهقانی رئیس دادگستری استان در این آیین که در اجرای ادامه طرح سفینة النجاه، صورت گرفت، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: در ابتدای ماه محرم برای آزادی ۷۲ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در استان هدف‌گذاری شد که با تلاش ستاد دیه استان، این رقم به ۸۵ نفر با بدهی بالغ بر ۲۱۱ میلیارد تومان رسید.

وی ضمن تقدیر از تلاش اعضای ستاد دیه و خیرین استان در این خصوص، افزود: کمک به آزادی مددجویانی به‌واسطه بدهی ناشی از سهل‌انگاری و عدم مدیریت صحیح مالی در زندان هستند، اقدام قابل توجهی است و به‌ویژه در این ایام مشمول خیر فراوان است.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه در امر حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان فعالیت دارند قدردانی کرد و آن را زمینه‌ای برای باز اجتماعی شدن مددجویان دانستند.

در این مراسم همچنین از فعالین کارآفرینی در بند نسوان زندان سپیدار اهواز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، قدردانی شد.

در ادامه رئیس کل دادگستری خوزستان و مدیر کل زندان ها و همچنین معاونین وی، دادستان مرکز استان و مدیر امور بانوان دادگستری خوزستان از کارگاه اشتغال و بند زندان زنان بازدید و به درخواست حدود ۳۰ نفر از مددجویان این بند رسیدگی کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha